شناسهٔ خبر: 67339362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دعوت جمعی از هنرمندان بوشهری طی پیام های جداگانه از مردم برای حضور پر رنگ در انتخابات ریاست جمهوری

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جمعی از هنرمندان این استان برای دعوت از اقشار مختلف مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیام ها و بیانیه های جداگانه صادر کردند. 

پیام ها و بیانه های هنرمندان بدین شرح است: 

 

 انجمن شعر و ادبیات داستانی

باسمه تعالی

اینک که به حول و قوه الهی در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران اسلامی قرار گرفته ایم، با ادای احترام به مقام سترگ شهدای عزیز و والا مقام، امام شهدا، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر خدمت، رییس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی و همراهان گرانقدر ایشان، دگر بار از ساحت الهی می طلبیم تا در این مرحله از انتخابات سرنوشت ساز، ملت قدرشناس نیز سربلند از این آزمون بیرون آمده و در لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حماسه دینی و ملی حضوری حداکثری و چشمگیر داشته و زمینه رشد و شکوفایی سرزمین الهی مان را بیش از پیش فراهم سازیم. لذا ضمن دعوت از عموم مردم فهیم و همیشه در صحنه استان بوشهر، به ویژه جامعه فرهیخته ادبی، شاعران و نویسندگان ارجمند که در اعتلای فرهنگ و هنر این خطه اندیشه ورز و هنر پرور نقش آفرین بوده اند، امید است که ملت مسلمان ایران در این مرحله نیز برگ دیگری از دفتر اقتدار و عظمت و سربلندی را در سرزمین حماسه، مقاومت و ماندگاری به ثبت رسانند و در مسیر حرکت به سمت قله‌های عزت و افتخار یاری‌گر یکدیگر باشند.

 

 

کاظم ارجمند نیا

 هشتم تیر روز تجلی همدلی و همزبانی و حضور گسترده ملت شریف ایران و روز خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم و نشان دهیم که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهیم کردصحنه ای دیگر از عزم راسخ مردم این سرزمین مقدس و پایگاه شهیدان و ایثارگران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام، برای مشارکت در سرنوشت خود، به نمایش گذاشته شود بدون تردید در این برهه حساس و سرنوشت ساز نقش و تاثیر هنرمندان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست قشر فرهیخته کشور می تواند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم سالاری دینی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین نماید ملت مفهیم ایران روز جمعه گرد هم می آیند تا ایرانی آباد را رقم بزنند و انشاء الله با انتخاب رئیس جمهور بتوانیم بیش از پیش به آرمان های انقلاب بزرگ اسلامی دست یابیم

اینجانب به نوبه خود از هنرمندان استان بوشهر همچنین مردم بزرگوار استان بوشهر دعوت می کنم تا بار دیگر در انتخاباتی دیگر که نشانه جمهوریت این نظام درکنار اسلامیت آن است حضوری پر شور داشته و شخص اصلح خود را انتخاب نمایند. امید است منتخب مردم به مقوله هنر توجه ویژه داشته و همراه و همکار هنرمندان عرصه تئاتر باشند

 

موسسه سرای هنر تارمه:

برقراری عدالت، توزیع عادلانه،قدرت، شفافیت در امور، افزایش اعتماد عمومی، کاهش تعارضات اجتماعی،افزایش وحدت و انسجام، بالا رفتن مشروعیت و مقبولیتاز جمله مزایای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و به یقین مردم ایران اسلامی بار دیگر با عمل به وظیفه شرعی و قانونی خود حماسه ای دیگر در این صحنه خواهند آفرید.

حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندان از سوی آحاد مردم ، مشارکت در سرنوشت کشور است

 

 

مسعود عرب زاده:

 هر چند این فراق بسیار سخت است ولی بدون شک برای ادامه راه خدمات ارزشمند رئیس جمهور محبوب کشورمان و دیگر شهدای حادثه سقوط بالگرد ملت بزرگ ایران باید خودشان را بار دیگر برای یک حماسه دیگر آماده کنند.

«مسعود عرب زاده» افزود: نقش رسانه‎‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است که رسانه‌های دیداری و شنیداری از تاثیرگذارترین ابزار در این میدان به شمار می آیند گه صدا و سیما نیز بخوبی این نقش را پیاده‎سازی کرده است.

سبحان زنگی:

 هنرمندان و بویژه شاعران در مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی همیشه در صف اول بوده و هستند.

«سبحان زنگی» از شاعران برگزیده ملی با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم و پاسداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی افزود: انتخابات برای هر کشور نعمت است و جابجایی دولت‌ها هم نعمت است و هم فرصت که باعث گشوده شدن پنجره و کشف افق تازه‌ای است.

وی ادامه داد: این مردم سالاری دینی که پشتوانه امنیت و سیاست و فرهنگ ماست و می تواند یک الگوی عالی برای جامعه جهانی و بویژه کشورهای توتالیتری (تمامیت خواه و دیکتاتوری) باشد که همواره صندوق رای و انتخابات برای آنها غریب و ناشناخته است می‌تواند باشد.

 

مدیریت سینما آوینی:

برای سربلندی و اقتدار و عزت میهن عزیزمان جمعه 8 تیر ماه همه پای صندوق های رای حضور پیدا می کنیم

 

حمید زارعی:

انتخابات در هر کشوری چه از منظر زندگی و چه از منظر سیاست، اهمیت بسیاری دارد. در جمهوری اسلامی، انتخابات حتی فراتر از سیاست تبدیل به سبکی از زندگی شده است و در عمر نزدیک به نیم قرن از عمر جمهوری اسلامی، توصیه رهبران و حاکمیت به حضور حداکثری مردم در انتخابات ها بوده است.

 

فاطمه بهرامیان:

 کشور ما متکی به آراء مردم است و در ادامه راه شهید بزرگوار لازم است که همه آحاد جامعه به پای صندوق های رای بروند و با حضور پر رنگ در تعیین سرنوشت خودشان تاثیر گذار باشند.

 

  امین فرامرزی

خواننده ملی ایران زمین از همه ی هنرمندان و مردم شریف بوشهر درخواست میکنم برای ایده ای بهتر در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در هشتم تیرماه شرکت کنند و به نامزد اصلح ، انقلابی و دلسوز به مردم رای دهند.

 

حیدر رضا نیا:

 «حیدر رضانیا» نویسنده کتابِ "میراث‌هایِ معنوی روستازادگان " با اهمیّت دانستن نقش هنر پروران، ناشران برای ایجاد شور و شوق انتخاباتی بیان کرد: دعوت و درخواست فرهنگیان، فرهیختگان، هنرپروران، کاتبان، ناشران، مؤلفان برای مشارکت حداکثری مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری یک مشت محکم به دهان یاوگویان و منجر به شکل گیری طروات و شور و نشاط انتخاباتی می‌شود.

 

هانا دهقانی:

 «هانا دهقانی» از شاعران برگزیده ملی : هشتم تیرماه روز تجلی همدلی و همزبانی و خلق حماسه ای دیگر است که همانند ادوار گذشته عرصه انتخابات را بعنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذاریم.

 

انجمن موسیقی استان بوشهر

 ای ایران ؛ ای مرز ِ پرگهر

ای خاکت، سرچشمه ی هنر برای روزهای سرشار از آفتاب و مهر،برای روزگار جاودان از ستیغ تاریخ و سپهر و جاری جغرافیای ایران ، *هشتم تیرماه* جهت حضوری پرشور و سربلندی و سرافرازی دیگربار ِ ایران در جهان و به پاسداشت خون شهیدان وطن، برای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود و همه با همه خواهیم خواند : دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد...

 

رئیس حوزه هنری:

انتخابات  یکی از عرصه‌های مهم نظام اسلامی است که برای مشارکت حداکثری و ناکام گذاشتن دشمنان باید همگان مشارکت کنند.

 

بسیج هنرمندان:

 هنرمندان بسیجی استان بوشهر با دعوت از همه مردم عزیز استان بویژه هنرمندان متعهد برای حضور شکوهمند و حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر با مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام امت (ره) و مطالبات مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کند.

 چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر نیز برگزار می‌شود.

نظر شما