شناسهٔ خبر: 67339359 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

بین شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و پالایشگاه نفت آبادان

تفاهم‌نامه اجرای بخش دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه اجرای گام دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان (فاز ۲) بین شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و شرکت پالایش نفت آبادان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، پالایشگاه آبادان براساس این تفاهم‌نامه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تکمیل طرح توسعه و تثبیت ظرفیت این پالایشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

با اجرای بخش دوم طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان شامل مخازن، واحدهای آب و بخار و بزرگ‌ترین واحدهای فرایندی شامل تصفیه نفتا به ظرفیت روزانه ۶۵ هزار بشکه، نفت سفید به ظرفیت روزانه ۴۵ هزار بشکه، واحد تصفیه نفت‌گاز به ظرفیت روزانه ۹۰ هزار بشکه، سی‌سی‌آر به ظرفیت ۴۶ هزار تن و ایزومریزاسیون به ظرفیت روزانه ۲۰ هزار بشکه به بهره‌برداری می‌رسد.  

از مهم‌ترین اهداف این پروژه کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی پالایشگاه نفت آبادان ازجمله تولید روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵، بیش از ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ و روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید خواهد بود.

عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است که بخش نخست آن اسفند همان سال (۱۴۰۱) از سوی رئیس‌جمهوری شهید افتتاح و راه‌اندازی شد و بخش تکمیلی آن نیز هم‌اکنون در حال راه‌اندازی است.

نظر شما