شناسهٔ خبر: 67339282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

زاکانی در گفت‌وگوی ویژه خبری:

یارانه طلایی جای یارانه فعلی را نخواهد گرفت

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در بخش توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته آن یارانه طلایی بود. یارانه طلایی شرایطی دارد و جای یارانه فعلی را نمی‌گیر‌د.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (یکشنبه، سوم تیرماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با عنوان پرسش جمهور پخش شد، گفت: نهایتاً هفته‌ای سه ساعت به تخصص کاری خودم که پزشکی هسته‌ای است، می‌پردازم چون مشغله مسؤولیت‌هایم در شهرداری بیش از این اجازه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی در محیط بیمارستان حاضر می شوم گویا جان مجددی پیدا می‌کنم. پزشکی هسته‌ای جزو رشته‌های پیشرو پزشکی است.

توضیحات زاکانی درباره یارانه طلایی

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یارانه طلایی چگونه به مردم تعلق خواهد گرفت، عنوان کرد: کشور ما کشور ثروتمندی است و به واسطه این ثروت امکان در واقع خدمت برای مردم کاملاً فراهم است.
 
وی افزود: اما، نحوه برخورداری از این ثروت به صورت غیرعادلانه‌ای سبب می‌شود که بخشی از جامعه بهره‌مند بیش از آنچه که محق هستند از این ثروت بهره‌مند شده و بخشی از جامعه محروم بمانند.
 
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در بخش توسعه رفاه ۷ بسته را معرفی کردیم که یک بسته آن یارانه طلایی بود. یارانه طلایی شرایطی دارد و جای یارانه فعلی را نمی‌گیر‌د و یارانه فعلی ادامه خواهد داشت
 
به گفته وی، همه مصرف انرژی کل خانوار کشور را تقسیم بر کل جمعیت کشور می‌کنیم که به یک عددی می رسیم و ان عدد محاسبه می‌شود. برای هر سرپرست خانوار حساب باز می‌شود. به هر نفر در سال ۶ گرم طلا می‌رسد. برای یک خانواده ۵ نفره ۱۰۰ میلیون تومان در سال می‌شود.
 
تعداد بازدید : 0
<div id="video-display-embed-code_766347" ><script type="text/JavaScript" src="https://rasanews.ir/fa/news/play/embed/760128/766347?width=500&height=333"></script></div>
 
زاکانی ادامه داد: این محاسبه به میزان مصرف انرژی که هر خانوار دارد از این میزان کم می‌شود و هر اندازه که مصرف نکند اندوخته می‌شود و اعتبار طلا می‌گیرد.
 
وی گفت: این اندوخته به دور از دستبرد تورم است. در واقع، به دنبال این هستیم که مردم خودشان صحنه گردان انرژی مصرفی شوند.
 
زاکانی تصریح کرد: از ماه اول پس از شکل‌گیری دولت یارانه طلایی اجرایی می‌شود و در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. یارانه فعلی به ۹۰ درصد مردم تعلق می‌گیرد، اما، یارانه طلایی به همه تعلق می‌گیرد.

نظر شما