شناسهٔ خبر: 67339174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ظریف: من این آبرو را برای کی می‌خواستم؟ مگر می‌خواستم تُرشی بیاندازمش؟

محمدجواد ظریف گفت: کسانی که وقتی پزشکیان پیروز شد یک جور به من فحش می دهند، پیروز هم نشود جور دیگر فحش می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه دولت حسن روحانی در کلاب هاوس به این سوال که «تیر ماهی که آقای پزشکیان رئیس جمهور نشده باشد، رسانه های روبروی شما خواهند گفت که ببینید همه ظریف همین بود، همه تلاش خود را کرد ولی رئیس جمهور مطلوبش رأی نیاورد، برای آن روز چه پاسخی دارید؟» پاسخ داد: من که نمی توانم دهان رسانه ها را ببندم. شیخ اجل می گوید: به کوشش توان دجله را پیش بست/ نشاید زبان بداندیش بست

وی ادامه داد: کسانی که وقتی پزشکیان پیروز شود یک جور به من فحش می دهند، پیروز هم نشود جور دیگر فحش می دهند. همان ۹ تیر اگر پزشکیان پیروز نشده باشد، من جلوی وجدان خودم و تاریخ راحتم که آن تلاشی که می توانستم بکنم کردم. من نرفتم در خانه ام بنشینم و عافیت طلبی کنم.

ظریف درباره عدم ثبت نامش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر نیامدم برای ریاست جمهوری ثبت نام کنم چون می دانستم آن کار از من برنمی آید. لاقل تمام تلاش خود را کردم تا آن کسی را که فکر می کردم بهتر است، رئیس جمهور شود.

او گفت: فرض کنید که من در این دو هفته تلاش نکرده و از خودم مایه نگذاشته بودم، من این آبرو را برای کی می خواستم؟ به قول بعضی ها این آبرو را می خواستم ترشی بیندازم ؟ من آبرویم را از کجا به دست آوردم؟ مگر غیر از این مردم و خدا بوده که به من آبرو داده است؟ من این آبرو را با خودم به گور می بردم؟ چه فایده ای داشت؟

وی افزود: من واقعا اعتقاد دارم به اینکه «مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً» یعنی، فردی که دنبال عزت می گردد همه عزت دست خداست نه اینکه ما در بخشی از آن دست داریم.

ظریف همچنین شعری از مولانا را خواند:

خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش

بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر...

۲۷۲۱۸

نظر شما