شناسهٔ خبر: 67339117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادقی: جبهه اصلاحات باید افراد را برای حضور در انتخابات از تردید خارج کند

مشهد- ایرنا- فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه داریم به عنوان جبهه اصلاحات افراد دچار تردید برای حضور در انتخابات را از دودلی خارج کنیم که در روزهای اخیر نشانه هایی دیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود صادقی عصر یکشنبه در همایش حامیان دکتر مسعود پزشکیان در مشهد با عنوان "رای به حاکمیت قانون، عقلانیت و حقوق شهروندی" افزود: حادثه تلخ سقوط بالگرد رییس جمهور شهید همه را غافلگیر کرد و طبق قانون مقدمات انتخابات توسط مسوولان به خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: اگرچه فرایند انتخابات در کشور از عیوبی رنج می برد و قانون اساسی تحقق نیافته است، اما حضور نقش آفرین مردم می تواند ما را به سمت آرمان ها پیش ببرد.

این فعال اصلاح طلب افزود: حدود سه ماه قبل راهبرد اصلاح طلبان عدم مشارکت فعال در انتخابات بود اما اکنون مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری جایگزین شده است.

وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری حاکمیت یک دست شده در سه سال اخیر افشاگری های در پی داشت و اصلاح طلبان با توجه به شرایط غیرمترقبه این انتخابات تصمیم به مشارکت گرفتند.

صادقی افزود: نهاد ریاست جمهوری از نهادهای اثرگذار است و قدرت ریاست جمهوری غیرقابل انکاری است.

این عضو جبهه اصلاحات افزود: جبهه اصلاحات قرار شد در انتخابات مشارکت کند و کاندیداها اعلام شدند و قرار شد اگر کاندیداهای ما تایید نشوند در انتخابات مشارکت نکنیم.

صادقی گفت: سه کاندیدا از سوی اصلاحات معرفی و مسعود پزشکیان توسط شورای نگهبان تأیید شد و یک نفر اصلاح طلب در مقابل پنج نفر از جبهه مقابل انتخاب شد که یکپارچه از وی حمایت می کنیم.

وی گفت: از مردم نیز دعوت به مشارکت در انتخابات می کنیم و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

وی گفت: قانون و اجرای آن از شعارهای دکتر پزشکیان است و قانون باید برمبنای عدالت باشد.

صادقی اضافه کرد: اصل برابری عموم در برابر قانون نیز بسیار مهم است و طبق قانون اساسی فرد در راس حاکمیت در اجرای قانون مانند سایر افراد در کشور است.

وی گفت: اصلاح طلبان از گذشته خواهان حاکمیت قانون بوده اند.

وی افزود: تصمیمات شتاب زده و عدم اطمینان نسبت به آینده مردم را کلافه کرده است، محور قرار دادن علم در نظام تصمیم گیری از رویکردهای دکتر پزشکیان است.

صادقی اضافه کرد: عدالت و عدم تبعیض در ایجاد فرصت برای شهروندان از دیگر رویکردهای دکتر پزشکیان و جبهه اصلاحات است و حمایت از اقوام مختلف در راستای نگرش عدالت گرایان این کاندید انتخابات ریاست جمهوری است.

وی تاکید کرد: باید رای های خاکستری را پای کار آورد، از این فرصت تاریخی نباید اغفال کرد.

جبهه اصلاحات انتخابات مجلس را تحریم کرده بود

فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحلیل جبهه اصلاحات، انتخابات اسفند ١٤٠٢ از شرایط مطلوب برای مشارکت فعال برخوردار نبود و فاقد حدنصاب از حیث رقابتی بودن بود.

صادقی افزود: قوه مقننه نیز از اثرگذاری لازم برخوردار نیست و کسانی که شانس نمایندگی پیدا می کنند مطالبات مردم را نمی توانند دنبال کنند.

وی گفت: مردم هم دیدند اگر نسبت به انتخابات بی تفاوت باشند در حیطه زندگی شان چه اتفاقاتی رخ می دهد.

این عضو جبهه اصلاحات افزود: شیوه مدیریت در سه سال اخیر زندگی مردم را دچار ضعف فراوان کرده است.

وی ادامه داد: لوایح پولشویی اف ای تی اف مجلس دهم همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاک می خورد.

این فعال اصلاح طلب افزود: با توجه به حوادث سال ١٤٠١ و برخورد خشونت بار با مردم قابل پیش بینی بود جامعه رغبتی به حضور در پای صندوق های رای در اسفند پارسال ندارند.

وی گفت: در سه سال گذشته در فضای دانشگاهی حراست بر ریاست، ریاست می کند و عرصه بر زندگی علمی تنگ شده است.

صادقی اضافه کرد: در این شرایط دولت اصلاحات می تواند بارقه امیدی برای کشور باشد.

استاد حقوق دانشگاه آزاد مشهد و فعال اصلاح طلب در خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش توسط معاونت حقوقی ستاد دکتر پزشکیان برنامه ریزی شده است.

عباس شیخ الاسلامی اضافه کرد: در جامعه ضعف هایی وجود دارد و امیدواریم با ریاست جمهوری دکتر پزشکیان حاکمیت قانون محقق شود.

وی گفت: دکتر پزشکیان در حاکمیت قانون قوی تر از سایر کاندیداها می تواند عمل کند البته در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز حاکمیت قانون محقق شد.

شیخ الاسلامی افزود: رقیب دکتر پزشکیان سایر کاندیداها نیستند بلکه قشر ناامید هستند، ما هم به دنبال اصلاحات در کشور هستیم.

وی گفت: عده ای در کشور تحریم انتخابات را پیش گرفته اند اما امیدواریم با آمدن پای صندوق های رای و حمایت از دکتر پزشکیان زمینه تغییر در جامعه را فراهم کنند.

نظر شما