شناسهٔ خبر: 67338932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

«محله چینی‌ها» با دیوید فینچر آماده ساخت شد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نگارش فیلمنامه سریالی بر اساس فیلم کلاسیک «محله چینی‌ها» با مشارکت «دیوید فینچر» و «رابرت تاون»، فیلمنامه‌نویس فیلم موفق سال ۱۹۷۴ آماده شده و در انتظار چراغ سبز کمپانی نتفلیکس است. 
به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم «محله چینی‌ها»، ساخته «رومن پولانسکی» در سال ۱۹۷۴، «رابرت تاون»، نویسنده فیلمنامه این فیلم سینمایی در گفتگو با ورایتی عنوان کرد نگارش فیلمنامه سریال پیش‌نگرانه «محله چینی‌ها» با همکاری «دیوید فینچر» برای کمپانی نتفلیکس به پایان رسیده است. نخستین بار در سال ۲۰۱۹، رسانه‌ها از امضای قراردادی میان «دیوید فینچر» با کمپانی نتفلیکس برای ساخت سریال «محله چینی‌ها» خبر داده بودند. 
از آن زمان تاکنون، اطاعات جدیدی از این سریال فاش نشده بود و حالا «رابرت تاون» ۹۰ ساله که نگارش فیلمنامه اصلی «محله چینی‌ها» را در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یکی از برترین فیلمنامه‌های سینمایی تاریخ برعهده داشته، خبر داده که فیلمنامه سریال نیز کامل شده و آماده ساخت است. گفته می‌شود سریال پیش‌نگرانه «محله چینی» بر روز‌های اولیه شخصیت جیک گیتس تمرکز دارد، زیرا او در شهری پر از فساد و ثروت کار می‌کند. این سریال همچنین به بررسی رابطه بین گیتس جوان و افسر همکار لو اسکوبار با بازی «پری لوپز» در فیلم ۱۹۷۴ می‌پردازد. 
«چینی‌ها»، فیلمی در ژانر جنایی، مرموز، مهیج و درام است. این درام با فیلمنامه‌ای از «روبرت تاون» در سال ۱۹۷۴ توانست اسکار بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص دهد. این فیلم با بازی «جک نیکلسون» و «فی داناوی» در فضای نوآر درباره یک کارآگاه کله‌شق است که پرده از فساد محله چینی‌ها در دهه ۳۰ لس‌آنجلس برمی‌دارد. این فیلم که نامزد ۱۱ جایزه اسکار شد، در جوایز گلدن‌گلوب نیز جوایز بهترین فیلم درام، کارگردانی، بازیگر مرد و فیلمنامه را از آن خود کرد. کمپانی نتفلیکس هنوز واکنش رسمی به ساخت سریال «محله چینی‌ها» نداشته است.

نظر شما