شناسهٔ خبر: 67338625 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جشن از اشتوتگارت تا بوداپست

صعود معجزه‌آسای مجارها در دقیقه ۱۰۰!

مجارستان با نتیجه 1-0 اسکاتلند را شکست داد تا حذف این تیم را قطعی کرده و شانس خود برای صعود به دور بعدی یورو را افزایش بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های اسکاتلند و مجارستان در چارچوب مسابقات دور پایانی گروه A یورو 2024 در ورزشگاه اشتوتگارت آرنا به مصاف هم رفتند و در نهایت مجارستان با نتیجه 1-0 برنده شد.

این بازی دو نیمه کاملا متفاوت داشت و هر اندازه که نیمه اول بدون اتفاق، بی هیجان و حوصله سر بر دنبال شد، در 45 دقیقه دوم جریان مسابقه شباهتی به اوایل بازی نداشت.

ویدئو: 346185

قبل از شروع این بازی اسکاتلند با تساوی مقابل سوئیس یک امتیاز داشت اما مجارستان به دلیل شکست مقابل آلمان و سوئیس در قعر جدول جای داشت و اندک شانسی برای برد و حداقل صعود به عنوان تیم سوم داشت.

در دقیقه 8 اولین موقعیت جدی مجارستان که کاملا عقب نشسته بود و بیشتر روی ضدحمله برنامه داشت شکل گرفت. ضربه خطرناک رولاند سالای را آنگس گان به سختی مهار کرد.

عجیب به نظر می‌رسد اما جدی‌ترین موقعیت بعدی این بازی در دقیقه 32 شکل گرفت و دو تیم بیشتر به بازی فیزیکی در میانه میدان مشغول بودند که در این دقیقه هم ضربه ایستگاهی دومنیکو سوبوسلای با برخورد به دیوار دفاعی با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

2047125

بهترین فرصت در نیمه اول دقیقه 41 به ویلی اوربان رسید که او روی ارسال به محوطه جریمه نزدیک به دروازه اسکاتلند توپ را با ضربه سر به تیرک افقی کوبید و به بیرون رفت.

مجارستان در نیمه دوم کار را بهتر شروع کرد و کمتر شبیه به نیمه نخست بازی می‌کرد. اولین موقعیت جدی آن‌ها در دقیقه 49 شکل گرفت که گان موفق شد ضربه رالستون را مهار کند.

در دقیقه 53 اندی رابرتسون شانس خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه او درون محوطه جریمه با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 56 مجارستان روی یک ضدحمله سریع نزدیک بود به گل برسد که ضربه خطرناک سالای با تکل مدافع حریف به بیرون رفت.

2047128

بازی در نیمه دوم رفته رفته جذاب می‌شد تا مصدومیت بارناباس وارگا کام تماشاگران این بازی را تلخ کرد. در دقیقه 68 روی ارسال به سمت دروازه اسکاتلند توسط سوبوسلای، وارگا سعی داشت به توپ ضربه بزند که پس از برخورد با دروازه‌بان حریف روی زمین افتاد.

او به دلیل مصدومیت شدیدی که از ناحیه سر داشت روی زمین بی حرکت مانده بود که این تصویر بینندگان این بازی را شوکه کرد. او در زمین به سرعت مورد مداوا قرار گرفت و سپس فورا با آمبولانس راهی بیمارستان شد.

2047126

در همین لحظه سیستم کمک داور ویدیویی صحنه برخورد وارگا با دروازه‌بان را بررسی کرد که خطای پنالتی اعلام نشد و بازی از سر گرفته شد. پس از شروع مجدد بازی، مجارستان تیمی کاملا متفاوتی بود.

بازی از دقیقه 74 از سر گرفته شد و چند دقیقه بعد بازیکنان اسکاتلند اعتقاد داشتند که باید یک خطای پنالتی به سود آن‌ها اعلام شود. در دقیقه 79 اندی رابرتسون پس از کورس با اوربان برای تصاحب توپ در محوطه جریمه مجارستان روی زمین افتاد اما داور دستور به ادامه بازی داد و خطایی اعلام نکرد.

با وجود تعویض‌هایی که دو تیم انجام دادند، جریان بازی کمی به سود اسکاتلند بود و آن‌ها تلاش می‌کردند تا نتیجه را تغییر دهند اما مجارستان اجازه نزدیک شدن به دروازه را نمی‌داد.

2047124

بازی به دلیل مصدومیت وارگا با 10 دقیقه وقت اضافه دنبال شد. در‌ اولین دقیقه وقت اضافه ضربه سوبوسلای روی پاس آدام از زاویه بسته توسط گان مهار و سپس توسط مدافعان دفع شد.

اسکات مک تامینی طلایی‌ترین فرصت گلزنی اسکاتلند در این بازی را در دقیقه 6+90 از دست داد که جلوتر از دروازه‌بان مجارستان به پاس عرضی رسیده بود و می‌توانست با یک ضربه ساده دروازه را باز کند اما ضربه او بی دقت از بالای دروازه به بیرون رفت.

2047127

مجارستان تا آخرین دقیقه به دنبال گل بود و در اتفاقی جالب در دقیقه 100 به گل رسید. پس از ضدحمله روی کرنر اسکاتلند، سوبوسلای توپ را از محوطه جریمه خارج کرد و آن را در میانه میدان برد که به سالای رسید. سالای با نزدیک شدن به دروازه از گوشه محوطه سعی کرد با پاس عرضی فرصت گلزنی سوبوسلای را فراهم کند که توپ با عبور از ستاره لیورپول، با ضربه کوین سوبوث به گوشه دروازه رفت و جو ورزشگاه را به اوج رساند.

لحظاتی پس از این گل سوت پایان بازی به صدا در آمد تا با این برد اسکاتلند به صورت قطعی از یورو حذف شود و در مقابل مجارستان با کسب این سه امتیاز چشم انتظار پایان هفته سوم دور گروهی باشد تا شاید به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم دور گروهی به مرحله حذفی برسد.

2047123

ترکیب مجارستان: پیتر گولاشی، مارتان داردای، ویلی اوبان، کالوم استایلز، میلوش کرکز، آندراس شافر، اندره بوتکا، بنداگاز بولا، رولاند سالای، دومنیک سوبوسلای و بارناباس وارگا

ترکیب اسکاتلند: آنگس گان، گرانت هانلی، جک هندری، اسکات مک کنا، اندرو رابرتسون، بیلی گیلمور، کالوم مک کرگر، آنتونی رالستون، اسکات مک تومینای، جان مک گین و چه آدامز

نظر شما