شناسهٔ خبر: 67338522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری انتخابات در سیستان و بلوچستان با تکیه بر ۴ رکن رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان؛ رضا شریفی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان که در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد، بیان کرد: بدون تردید ۱۰۰ درصد مردم استان رای می دهند، بیش از ۶۵ درصد آن ها به جمهوری اسلامی و حدود ۳۰ درصد هم خواسته یا ناخواسته به رژیم صهیونیستی، آمریکا و داعش، آن هایی که پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند، در زمین دشمن بازی می کنند.
وی با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران طرفداران و در کنار آن دشمنانی دارد؟ اظهار کرد: دلیل آن این است که خنثی و بی خاصیت نیستیم، پرچم جمهوری اسلامی ایران بالاست و توانسته گفتمان مقاومت را تا اروپا و آمریکا صادر کند.
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان این که بیداری اسلامی به بیداری جهانی تبدیل شده است، افزود: نامه رهبر معظم انقلاب در پنجم خرداد ماه به دانشجویان در آمریکا و اروپا، نگاه غربی ها را به تئوری نسل Z (جوانانی که با گفتمان انقلاب فاصله دارند) در جمهوری اسلامی ایران معکوس کرد.
وی ادامه داد: با ۳ حرکت راهبردی رهبر انقلاب شامل نامه ایشان خطاب به دانشجویان اروپایی در اول بهمن ماه ۹۳، بیانیه گام دوم انقلاب در ۲۲ بهمن ماه ۹۷ ‌و نامه اخیرشان به دانشجویان در آمریکا و اروپا تمام تئوریسین های غربی کیش و مات شدند.
شریفی اضافه کرد: آن ها فکر می کردند با شعار زن زندگی آزادی و ایجاد نسل Z، جمهوری اسلامی را از درون تهی می کنند، اما با یک سخنرانی رهبر انقلاب تمام نقشه ها و تلاش هایشان نقش بر آب شد، آن هایی که پای صندوق رای نمی آیند، به جریانی رای می دهند که نمی خواهد همه با هم یکی باشیم.
شریفی با اشاره به وضعیت استان بیان کرد: اتفاق های خوبی در این خطه رخ داده است، بدون تردید راه شهید خدمت ادامه دارد، این مسیر توقف ناپذیر است، هر دولتی با هر گرایشی پای کار بیاید، باید همین مسیر را ادامه دهد، راه دیگری ندارد‌، اکنون اصحاب رسانه، فضای مجازی، مدیران و روابط عمومی ها به یک تیم تبدیل شدند.
وی گفت: مسائل سیستان و بلوچستان احصا شده و نظام حل آن نیز مشخص است، انسجام خوبی ایجاد شده و اعتماد متقابل در بین مردم و مسئولان وجود دارد، شاخص پاکدستی در بین مدیران و شاخص دسترسی در استان نیز بالاست، به طور قطع اشکالاتی وجود دارد، اما طی ۳ سال اخیر بیشتر شاخص ها رشد کرده است.
این مقام مسئول با بیان این که امید، اعتماد و رضایت از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان، سرمایه ماست، گفتمان مطالبه گری در استان نهادینه و حاکمیتی شده است، با مردم حرف می زنیم و به صحبت های آن ها گوش می دهیم.
وی با دعوت از سرمایه گذاران برای فعالیت در بخش خیران، گفت: این خطه را باید بسازیم و این شدنی است، با این شرایط که قدرت تحمل خود را بالا ببریم و در حماسه های ملی مذهبی از جمله انتخابات نقش پررنگی داشته باشیم.
شریفی با تاکید بر این که باید مسائل استان را بشناسیم، اظهار کرد: کار تیمی و هم افزایی را تقویت کنیم و به حرف مردم گوش دهیم، چراکه حرف های تاثیرگذاری زده می شود.
وی با اشاره به موضوع انتخابات گفت: در این رابطه آمادگی کامل در سیستان و بلوچستان ایجاد شده، هزار و ۸۳۰ شعبه پیش بینی شده که به سیستم های سرمایشی و لوازم فنی مجهز می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ۴۵ هزار نیرو در بخش های اجرا، بازرسی، امنیت و ... در برگزاری انتخابات کمک می کنند و حدود ۲۰۰ هزار رای اولی نیز در استان داریم و همه طبق فرموده رهبر انقلاب با تکیه بر چهار رکن "رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت" در کنار هم خواهیم بود.
وی ادامه داد: همان گونه که در انتخابات مجلس نشان دادیم که در اجرای تکلیف با کسی تعارف نداریم، فضا را برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری فراهم می کنیم و سلامت و مشارکت نیز ۲ رکن اساسی تیم ما است.
شریفی اظهار کرد: حوزه امنیت در استان کمیته خاص خود را دارد که باید به دلیل وجود امنیت مثال زدنی که به ویژه در انتخابات مجلس رخ داد، تشکر کنیم، در حالی شاهد این مهم هستیم که اتفاق هایی را در راسک و چابهار پشت سرگذاشتیم، نشان می دهد که در حوزه اجتماعی به بلوغ رسیده ایم.

نظر شما