شناسهٔ خبر: 67338357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سفر انتخاباتی جلیلی به ارومیه چه گذشت؟

تهران- ایرنا- سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفتمین سفر استانی خود در ایام انتخابات، به شهرستان ارومیه رفت و در جای جای مسیر و مقصد سفر با استقبال مردم این شهر روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سعید جلیلی» امشب - سوم تیرماه ۱۴۰۳- در حالی وارد ارومیه شد که طرفدارانش از ساعت‌ها قبل در جاده پل میانگذر دریاچه ارومیه منتظر استقبال از وی بودند و این نامزد انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری درفاصله ۲۵ کیلومتری ارومیه به سمت تبریز مورد استقبال مردمی قرار گرفت.

جمعیت کثیری از حامیان جلیلی از شیعه و سنی و اقوام مختلف این استان نیز از ساعت‌ها قبل در در مصلای امام خمینی (ره) محل سخنرانی جلیلی حاضر شدند و با در دست داشتن پرچم ایران در انتظار وی نشستند.

«اصلح مقبول سعید جمهور»، «بعد از رئیسی فقط سعید جلیلی»، «آذربایجان هم کلام جلیلی دی والسلام»، «شهیدلرین یولون گیدن عدالتی برپا ائدن جلیلی دی جلیلی»، «اولکمزی آباد ادن جلیلی دی جلیلی، دشمنلر. مایوس ادن جلیلی دی جلیلی» و «رئیسی یولان گدن جلیلی دی جلیلی، عدالت برپا اپن جلیلی دی جلیلی» شعارهای حامیان جلیلی در این تجمع انتخاباتی است و برخی از حاضران نیز با نگارش نامه خطاب به جلیلی، خواستار رفع مشکلات استان شدند.

سیل جمعیت تصاویری زیبایی را از مصلای ارومیه به نمایش گذاشت.  با ورود جلیلی به جمع مردم شعار های حمایت از این نامزد در این مصلی طنینی انداز شد. 

 سعید جلیلی شامگاه یکشنبه در جمع مردم ارومیه در مصلی این شهر با اشاره به آیه یَـٰٓأَیُّهَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَٰکُم مِّن ذَکَرࣲ وَأُنثَیٰ وَجَعَلۡنَٰکُمۡ شُعُوبࣰا وَقَبَآئِلَ لِتَعَارَفُوٓاْۚ إِنَّ أَکۡرَمَکُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَیٰکُمۡۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرࣱ گفت: در این استان شاهد این بودیم که شما نشان دادید اگر تنوعی از مذاهب و قومیتها و زبانهای مختلف وجود دارد انها را همدلی و عظمت شما به هم پیوند داده است.

وی اضافه کرد: این تنوع فکرها نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت بزرگ است برای یک همزیستی . شما نشان دادید در ۴۵سال گذشته که اگر یک ملت با زبانها و ادیان و مذاهب مختلف باشد چگونه میتواند برمشترکات خود تکیه کند و فرصتهای بزرگی را خلق کند و تهدیدات را پشت سر بگذارد.

جلیلی اظهار کرد: این استان استان شهید مهدی باکری، حمید باکری ، فکری و امینی هاست و مردم این شهید باکریهارا در جنگ و پشت جبهه جنگ دیدند و دیدند که اینها هم پشت جبهه وهم در جبهه چگونه حماسه آفرینی ها کردند.

وی ادامه داد: امروز او یک الگوی قابل ارایه به جهان است و این عظمت یک ملت است و این شمایید که این چنین شهدای بزرگوار را تربیت می کنید و این عظمت یک ملت را نشان میدهد. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما دراین استان شهید خالد حیدری ، ملا محمد عظیمی وملا احمد ذوالفقاری از اهل سنت را داشتیم و اینها همه کنار هم ایستادند و انقلابی را که دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرد را برپا کردند و دعوت خدا و رسول را اجابت کردند و حیات گرفتند، انها حیاتی گرفتند که امروز دشمنان ما به این حیات افتخار می کنند.

نظر شما