شناسهٔ خبر: 67338310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ورود دادستانی گلستان به موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر

رئیس دادگستری استان گلستان ضمن انتقاد از افزایش قابل توجه تعداد سگ‌های ولگرد در شهر گرگان، گفت: دادستانی گلستان پیگیری موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، حیدر آسیابی امشب _یکشنبه سوم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به جولان سگ‌های ولگرد در گرگان اظهار کرد: در ۲۰ خرداد امسال به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، شهرداری گرگان و سایر شهرداری‌های استان در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تذکر دادیم.
وی سگ‌های ولگرد را تهدید برای بهداشت عمومی و زمینه‌ساز انتقال بیماری دانست و افزود: تعداد سگ‌های ولگرد افزایش قابل توجهی دارد که برای جمع‌آوری آن‌ها از شهر دستور قاطع صادر شد.
رئیس دادگستری استان گلستان با بیان اینکه شهرداری گرگان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ۶ اکیپ تشکیل داده است، یادآور شد: تاکنون دو هزار و ۱۹۲ قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری گرگان جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: دادستانی گلستان پیگیری موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از شهر را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داد.
اسپانلو با اشاره به حمله سگ بدون قلاده در پارک جنگلی النگدره به یک کودک در سال ۱۴۰۱ گفت: در این اتفاق یک سگ با حضور مالک خود به دختر خردسال گلستانی حمله و او را مجروح کرد، حال این کودک خوب است و برای متهم کیفرخواست صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: سگ‌گردانی به‌ویژه سگ‌های خطرناک که صاحب آن قادر به نگهداری‌اش نیست، جرم تلقی می‌شود و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

نظر شما