شناسهٔ خبر: 67337958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صدور ۳۲۲ سند تک برگ طی ۳ سال گذشته برای واحد‌های تولیدی استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه ۳۲۲ سند تک برگ طی ۳ سال گذشته برای واحد‌های تولیدی استان صادر شده است، اظهار کرد: مشکل سهامداران پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زیارت گرگان از دیگر چالش‌هایی بود که با اقدامات دادگستری استان سال گذشته، حل شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مصوبات و برنامه‌های دو سفر رئیس قوه قضاییه به گلستان اجرایی  شد و سال گذشته مجموع اقدامات دستگاه قضایی برای حل چالش‌های بزرگ استان به ثمر نشست.

وی افزود:  پتروشیمی گلستان با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بیش از ۱۶ سال راکد مانده بود که در دور اول سفر رئیس قوه در دستور کار قرار گرفت و با تفویض اختیار ایشان و پیگیری‌های دادگستری استان، بخش حقوقی آن حل شد و مسیر اجرایی این طرح هموار شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از  ۲ دهه پیش متولیان طرح گردشگری آشوراده،   دنبال اجرای این طرح بودند، اما به دلیل مشکل سند روستا امکان اجرای پروژه مهیا نبود.

وی ادامه داد: با طرح دعوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رسیدگی پرونده شامل جلسات بدوی و تجدیدنظرخواهی و استعلام‌های کارشناسی یک ماهه انجام و سند روستا صادر شد که این اقدام، اجرای طرح گردشگری را تسهیل کرد و الان مشغول اجرای طرح هستند.

آسیابی گفت: مشکل سهامداران پروژه موج‌های آبی گنبدکاووس و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زیارت گرگان از دیگر چالش‌هایی بود که با اقدامات دادگستری استان سال گذشته، حل شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته در راستای مبارزه با فساد‌های پیرامونی، ۱۰۲ وکیل متخلف، کارچاق کن، کارشناس و شاهد دروغین که اعتماد عمومی به دستگاه قضایی را مخدوش کردند، شناسایی و با آنان برخورد شد.

وی به اقدامات دادگستری در حمایت از تولید هم اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته ۳۲۲  سند تک برگ برای واحد‌های تولیدی استان صادر و تحویل شهرک‌های صنعتی استان شده است.

آسیابی افزود: ۱۱۰ واحد تولیدی هم سال گذشته احیا  و سه هزار فرصت شغلی حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: سال گذشته،   ۸۰ هکتار جنگل، ۴۹۸ هکتار مرتع، ۲۳ هکتار ساحل خلع ید شد  و ۲۹۹ هکتار اخذ سند به نفع دولت صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته علاوه بر  رسیدگی به حدود نیم میلیون‌پرونده در محاکم و شورا‌های حل اختلاف استان، به درخواست‌های ۱۰۰ هزار نفر هم در ملاقات‌های مردمی روسا و دادستان‌های سراسر  استان رسیدگی شد.

انتهای پیام/

نظر شما