شناسهٔ خبر: 67337864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ میلاد پناهی

قمار اشغالگران صهیونیستی در شمال

با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان ، تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان می تواند با ایجاد درگیری های پراکنده اما سنگین در قفقاز و در عین حال اقدام تروریستی گروه های تجزیه طلب داخلی به همراه باشد.

صاحب‌خبر -

گروه استان‌های دفاع‌پرس - میلاد پناهی؛ با وخامت اوضاع برای رژیم صهیونیستی در منطقه و گره خوردن نبرد در غزه، نخست وزیر اشغاگران را به گونه‌ای پریشان کرده که با انحلال کابینه جنگ به دنبال اعمال اقدامات وحشیانه‌تر و بی پرواتری باشد تا شاید از این طریق زخم‌های خود را التیام بخشیده و فضای رسانه‌ای و اجتماعی حاکم بر اسرائیل را تسکین بخشد.

ضرباتی که مقاومت لبنان در شمال اراضی به اشغالگران وارد کرده است به کیفیتی بوده که اکنون عملاٌ رژیم صهیونیستی شمال را از دست رفته می‌بیند و اگر این ماجرا ادامه داشته باشد باید منتظر از دست رفتن مناطق بیشتری نیز باشد.

تمامی ایده‌ای که رژیم صهیونیستی با ایجاد شهرک‌های مسکونی و اسکان صهیونیست‌های چند ملیتی در مناطقی از حیفا تا مرز با لبنان داشته است، اکنون و با گسترش حملات حزب الله نقش بر آب شده است و بعید است دیگر شهرک نشینی علاقه بازگشت به این مناطق را داشته باشد.

از دست رفتن توان دفاعی اشغالگران از یک سو و کمبود مایحتاج ادامه زندگی را در کنار قطعی مکرر آب و برق از دلایل عدم تمایل بازگشت شهرک نشینان به شمال اراضی اشغالی خواهد بود.

همین موارد نیز جسارت بیشتری به مفاومت در لبنان داده است تا با قدرتمندتر از گذشته عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده که اکنون در شمال اکثر شهرک‌ها را می‌توان خالی از سکنه نامید.

بنظر می‌رسد اشغالگران این رویه را به مثابه شکست خواهند پنداشت و محتمل خواهد بود تا با ایجاد حمله‌ای در مقیاس بزرگ بخواهند ضرباتی به لبنان وارد کرده تا جلوی از دست رفتن شمال را بگیرند.

البته حزب الله و محور مقاومت نیز از این اقدام رژیم اشغالگر بهره ویژه خواهد برد و با پاسخ قاطع و تهاجمی می‌توانند ضمن وارد شدن به اراضی اشغالی تا نزدیکی حیفا پیش رفته و مناطقی را در اختیار گیرند.

نتیجه حمله رژیم سفاک صهیونیستی هر چه باشد با پیروزی برای آنها به پایان نخواهد رسید و بدون شک پایان اشغالگران فلسطین را سرعت خواهد بخشید، اما رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش به خوبی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از حزب الله لبنان آگاه هستند و سعی بر آن خواهند داشت تا در صورت تصمیم به اقدام علیه خاک لبنان، وضعیت شمال کشورمان را در قفقاز جنوبی متشنج کرده تا از این طریق تمرکز ایران در مواجه با درگیری‌های شمال اراضی اشغالی کاسته شود.

مناطق شرقی ارمنستان در نزدیکی سیونیک و قره باغ و مناطق غربی ارمنستان در هم مرزی با نخجوان می‌تواند مناطقی برای ایجاد درگیری‌های پراکنده ولی سنگین باشد تا جمهوری اسلامی ایران را در این مناطق مشغول کند.

طی سال‌های متمادی و پس از نابودی داعش در سوریه نوسط سردار رشید اسلام شهید سلیمانی، نخجوان به محل دپوی اکثر این تروریست‌های اجاره‌ای چندملیتی توسط غربی‌ها شده است تا در زمان مناسب از آنها بهره ببرد و چه زمانی مناسب‌تر از حالا که اسرائیل در برهه‌ای حساس برای بقا قرار دارد.

با توجه به نزدیکی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، بیشتر توجه به این مورد معطوف است و همین می‌تواند بهانه‌ای باشد تا اشغالگران صهیونیست فرصت حمله به لبنان را مناسب دیده و دست به اقدامی زنند که برایشان به قدری گران تمام شود که دیگر شاید هرگز نتوانند آن را جبران کنند.

قدرت و توانمندی انصارلله در ایجاد اخلال برای صهیونیست‌ها در دریا نیز تفکر حاکم بر اسرائیل فهمانده است که مقاومت در لبنان و یمن ار موضع خود کوتاه نخواهند آمد و فقط با وارد شدن در نبردی گسترده می‌توان غرب را وارد درگیری مستقیم با محور مقاومت کرد.

بایستی آمادگی این را داشته باشیم که با آغاز حمله اشغاگران به لبنان و همزمانی آن با ایجاد درگیری‌هایی پراکنده در قفقاز و در ادامه نیز فعالیت‌های گروه‌های جدایی طلب درون کشورمان تلاش خواهند داشت تا ضمن تاثیر بر نتیجه انتخابات در ایران از تمرکز و درگیری مستقیم کشورمان با صهیونیست‌ها کاسته شود.

حال اگر همانند انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ کشورمان فضای داخلی برگرفته از نتیجه انتخابات ملتهب شود، اوضاع به چگونه پیش خواهد رفت؟

انتهای پیام/

نظر شما