شناسهٔ خبر: 67337505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور سند رسمی برای ۹۸ درصد موقوفات و ۸۳ درصد املاک زراعی قم

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: برای ۹۸ درصد موقوفات استان و همچنین ۸۳ درصد املاک زراعی سند رسمی تنظیم و صادر کند که در این زمینه نیز جزو ۵ استان کشور قرار گرفتیم.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم درجمع خبرنگاران گفت: با تصویب این ماده بعد از لازم‌الاجرا شدن این طرح و یک سال پس از ایجاد سامانه‌ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد خواهد کرد هرگونه نقل و انتقال اموال غیرمنقول باید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد به ثبت برسد و اگر به ثبت نرسد دعاوی راجع به اینگونه اعمال حقوقی در محاکم قابل استماع نخواهد بود.

وی افزود: دعاوی در هیچ یک از ادارات و دستگاه‌ها پذیرفته نخواهد شد. ضمن اینکه سایر مواد این طرح در جلسات آتی مجمع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

جوانی با بیان اینکه با تصویب این طرح از این پس مشاوران املاک مستقیما اجازه تنظیم قرارداد عادی را نخواهند داشت و بایستی درخواست تنظیم سند را از طریق سامانه ثبت الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی ارسال نمایند گفت: در مراجع قضایی و اداری فقط شخصی مالک ملک شناخته می‌شود که در دفتر املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که از این پس در این قانون سازمان نامیده می‌شود ملک به نام او به ثبت رسیده یا از مالک رسمی به ارث برده باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین با تصویب این ماده بعد از لازم‌الاجرا شدن این طرح و یک سال پس از ایجاد سامانه‌ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد خواهد کرد هرگونه نقل و انتقال اموال غیرمنقول باید در سامانه ثبت الکترونیک اسناد به ثبت برسد و اگر به ثبت نرسد دعاوی راجع به اینگونه اعمال حقوقی در محاکم قابل استماع نخواهد بود و در هیچ یک از ادارات و دستگاه‌ها پذیرفته نخواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه تصویب طرح مزبور از این پس مشاوران املاک مستقیما اجازه تنظیم قرارداد عادی را نخواهند داشت و بایستی درخواست تنظیم سند را از طریق سامانه ثبت الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی ارسال نمایند گفت: اداره کل ثبت اسناد قم موفق شد برای ۹۸ درصد موقوفات استان و همچنین ۸۳ درصد املاک زراعی سند رسمی تنظیم و صادر کند که در این زمینه نیز جزو ۵ استان کشور قرار گرفتیم.

نظر شما