شناسهٔ خبر: 67337428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئله تربیت در مدارس سمپاد جدی گرفته شود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه استعداد‌ها سرمایه هستند و در برابر آسیب‌ها باید از آنان مراقبت کنیم، گفت: تربیت را در مدارس سمپاد جدی بگیریم..

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با «الهام یاوری» رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) و مدیران مدارس سمپاد استان، ضمن تبریک ایام و عید غدیر خم اظهار داشت: امیدواریم اگر در این مدارس ضعف و قصوری است همراهی و حمایت انجام شد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن انتخابات پیش رو، آن را حق و تکلیفی بر گردن همه دانست و افزود: در هفته هفتم تیر یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و همینطور شهید رئیسی را گرامی می‌داریم. 

آیت الله محمدی لائینی گفت: اهمیت آموزش و پرورش معلوم است، مطابق با آیات قرآن اهمیت پرورش بیشتر از آموزش است، در عین اینکه خدمات خوبی در چهار دهه اخیر در این حوزه انجام شد، اما باز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تکیه داشتن رهبر معظم انقلاب اسلامی روی سند تحول و نقد بر سند ۲۰۳۰ از نگاه غیرت ملی پیش از نقد محتوایی، بیان کرد: اینکه ما خودمان سند تحول نوشتیم حال این را کنار بگذاریم و نسخه آنها را استفاده کنیم یعنی بر سر دستاورد‌های ملی زدن، در حالی که غنای سند تحول خیلی بیشتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: بنده معتقدم که آموزش و پرورش باید به دامن دولت برگردد این واگذاری و بیرون‌سپاری‌ها کار درستی نیست.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: مازندران ما قطب نساجی بوده، اما سالهاست که زمین خورده حال اخیرا مقداری از آن در قائمشهر احیا شد، بلایی که بر سر مدارس آمده هم همین است هر کسی پول دارد فرزندان خود را به مدارس غیردولتی می‌فرستد و مدارس دولتی متعلق به بیچاره‌هاست، در حالی که نباید اینطور باشد.

وی با بیان اینکه در حقیقت استعداد‌ها سرمایه هستند، افزود: ذهن و مغز استان‌ها نیز متفاوت است، از زمین مستعدتر باید بهره‌برداری بیشتری کنیم، اگر در مدارس به مسئله آموزش توجه کرده و به بحث تربیت توجه نکنیم خطرش خیلی جدی است، چون اینها استعداد زیادی دارند و در برابر آسیب‌ها باید مراقبت کنیم و تربیت را در مدارس سمپاد جدی بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید داشت: یکی از کلان مسئله‌های ما ضعف معرفت و باور دینی است، وگرنه اگر اطلاعات و معرفت بالا و باور و ایمان محکم باشد انسان صیانت پیدا می‌کند، متولی آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مدیران مدارس سمپاد باید انسان‌های عالم، متدین، باتقوا، دلسوز، دغدغه‌مند، باایمان و اخلاق باشند، همچنین نباید اینطور باشیم که اینها را تربیت کنیم، اما از آنها استفاده‌ای نشود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دعوت خارجی‌ها از دانشجو به دانش‌آموزان نخبه رسید، گفت: حال ما برای این بچه‌ها لقمه آماده می‌کنیم بهره‌برداری توسط دیگران اتفاق می‌افتد، علت استقبال اینها و دلخوش کردن به این دعوت‌نامه‌ها نیز این است که نخبگان در داخل سرخورده می‌شوند با برخی به قدری بازی و اذیت کردند، آنقدر دیوان‌سالاری‌های بیخود ادارات انسان را زده کرده، در حالی که باید از اینها استفاده کرده و بهره ببریم.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه خود سمپاد ردیابی بعد از فارغ التحصیلی داشته باشد که اینها در حال حاضر کجا هستند، ادامه ارتباط برای داشتن اطلاعات و کمک کردن می‌تواند مفید باشد.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اظهار کرد: باز توصیه می‌کنم اینها امانت، آینده و استعداد و همه چیز ما هستند، استعداد‌های متوسط با زحمت بهتر رشد می‌کنند تا استعداد‌های بالای مغرور، موارد اینچنینی زیاد داشیم، ما در تعلیم و تربیت اخلاقی دینی خودمان داریم که حرف اول را زحمت و حرف دوم را استعداد می‌زند، خیلی افراد همچون ملاصالح مازندرانی ضعیف بودند، اما چون زحمت کشیدند رشد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما