شناسهٔ خبر: 67337295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رصد بازار خودروهای داخلی

یخ بازار خودرو آب نشد/ تداوم پافشاری قیمت‌ها بر ثبات+ جدول قیمت

اقتصادنیوز:‌ بازار امروز هم شاهد ثبات قیمت خودرو نسبت به روز گذشته است و رکود معاملات همچنان تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیود، بازار خودرو در حالی روزهای آغازین تابستان را سپری می کند که قیمت همچنان بدون تغییر هستند و رکود حرف اول و آخر را در بازار می زند. موضوعی که به عقیده معامله گران تا زمان برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تداوم خواهد داشت و پیش بینی نوسان محسوس قیمت در بازار خودرو چندان محتمل نیست.

این در حالیست که قیمت دلار به عنوان یکی از متغیرهای موثر بر قیمت خودرو از روز گذشته تا به امروز مسیر صعودی را در پیش گرفته و در کانال 59 هزار تومان پیشروی کرده است اما این روند افزایشی نتوانسته یخ بازار خودرو را آب کند و قیمت ها را تغییر دهد. 

براساس بررسی بازار در روز یکشنبه سوم تیر، قیمت خودرو در مقایسه با روز گذشته تغییر چندانی نداشت و پرطرفدارهای با همان قیمت روز گذشته معامله شدند. به عقیده فعالان بازار خودرو انتخابات ریاست جمهوری دلیل اصلی تثبیت قیمت خودرو است. امروز «دنا پلاس توربو اتومات» به مانند روز گذشته در بازار قیمت‌گذاری نشد و با این شرایط برای سومین روز امکان کشف قیمت آن وجود نداشت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «دنا پلاس توربو اتومات»، «پژو207 پانوراما اتوماتیک»، «هایماS7»، «تارا اتوماتV2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات قیمتی کارنامه و باما، «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار امروز کشف قیمت نشد، قیمت این خودرو در روز گذشته هم در سایت‌های خودرویی درج نشده بود. از سوی دیگر در بررسی بازار می‌‌توان گفت «پژو 207 اتوماتیک» هم 890 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییری نداشت. به گزارش اقتصادنیوز، «هایما S7» هم یک میلیارد و 650 میلیون تومانی ماند. ارزیابی‌ها همچنین نشان می دهد امروز «تارا V2 اتومات» در بازار 925 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 618 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «پژو پارسLX» هم امروز ترمز کشید و  835 میلیون تومانی ماند.

photo_2024-06-23_19-07-11

 قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا، امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»،«کوییک دنده‌ایS»، «اطلس» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.  از سوی دیگر امروز «شاهینG» در بازار 720 میلیون تومانی ماند. خانواده کوییک هم امروز بدون تغییر بودند، با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 441 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایS» هم 420 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. به گزارش اقتصادنیوز، ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تیبا هاچ‌بکEX» هم 420 میلیون تومانی و تغییر قیمت نداشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم در بازار 429 میلیون تومان قیمت‌ خورد و قیمت «اطلس» هم سه میلیون ارزان شد و در بازار 565 میلیون خرید و فروش شد.

سایپا

 

نظر شما