شناسهٔ خبر: 67336980 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ایتالیا با درخشش اگونو، قهرمان لیگ ملت‌های والیبال زنان شد؛ ولاسکو طلای دیگری به گردن آویخت

تیم ملی والیبال زنان ایتالیا با هدایت خولیو ولاسکو و درخشش پائولا اگونو، در فینال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ ژاپن را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

صاحب‌خبر -

 خولیو ولاسکو تیم ملی والیبال ایتالیا را به قهرمانی لیگ ملت‌ها رساند.

به گزارش "ورزش سه"، از سری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در بخش زنان، در فینال مسابقات دو تیم ملی والیبال زنان ایتالیا و ژاپن در شهر بانکوک تایلند به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این شاگردان خولیو ولاسکو بودند که با نتیجه سه بر یک پیروز شدند و به مقام قهرمانی فصل ۲۰۲۴ رسیدند.

در این دیدار تیم ایتالیا ست‌های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ پیروز شدند و ژاپنی‌ها نیز تنها ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ بردند.

در این مسابقه، پائولا اگونو فوق ستاره والیبال ایتالیا بیست و هفت امتیاز برای تیمش کسب کرد و در تیم ژاپن نیز کوگا هفده امتیاز به دست آورد.

ایتالیایی‌ها با این قهرمانی به دومین مدال طلای خود در این تورنمنت رسیدند. خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی این تیم که مدتی بیش نیست هدایت این تیم را برعهده گرفته، توانست یک جام معتبر دیگر را به کارنامه خود اضافه کند. ولاسکو بیش چهل و دو سال پیش توانسته به عنوان مربی در مسابقات جهانی افتخار کسب کند که رکوردی بی‌نظیر برای او به شمار می‌رود.

گفتنی است در دیدار رده‌بندی نیز لهستان با نتیجه سه بر دو برزیل را برد و مدال برنز رسید.

نظر شما