شناسهٔ خبر: 67336849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آنروا: ۶۹ درصد از مدارس محل اسکان آوارگان مستقیما بمباران شده است

آنروا اعلام کرد که ۶۹ درصد از ساختمان‌های مدارسی که آوارگان از مناطق مختلف باریکه غزه در آن‌ها پناه داده شده بودند، به صورت مستقیم هدف بمباران قرار گرفته یا آسیب جدی دیده اند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» خاطر نشان کرد که هیچ جای امنی در نوار غزه وجود ندارد و این بی توجهی آشکار به قوانین بین المللی هر چه زودتر باید متوقف شود.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، این آژانس بین المللی تاکید کرد که ۶۹ درصد از ساختمان‌های مدارسی که آوارگان از مناطق مختلف باریکه غزه در آن‌ها پناه داده شده بودند، به صورت مستقیم هدف بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته یا آسیب جدی دیده اند.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود به نوار غزه، به عمد مدارس را هدف قرار می‌دهد و این در حالی است که هزاران نفر از شهروندان بی پناه فلسطینی در آن‌ها پناه گرفته اند و این امر منجر به وقوع جنایت علیه آن‌ها و وارد آمدن برنامه ریزی شده خسارت به بخش آموزش در این منطقه می‌شود.

آنروا این بیانیه را در حالی منتشر کرده است که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه برای ۲۶۱ امین روز متوالی ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت ۳۷ هزار ۵۵۱ نفر و زخمی شدن ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر دیگر شده است.

آژانس آنروا روز گذشته نیز اعلام کرد که ۷۶ درصد از کل مدارس نوار غزه نیازمند بازسازی یا انجام تعمیرات گسترده هستند تا امکان استفاده مجدد را داشته باشند.

نظر شما