شناسهٔ خبر: 67336673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین: برگزاری انتخابات سالم و قانونی مهمترین ماموریت دولت سیزدهم است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: برگزاری انتخابات سالم و قانونی از سوی مجریان و دست اندرکاران مهم ترین ماموریت دولت شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: تمام مدیران باید تلاش کنند که با دقت بیشتر و با امانتداری انتخابات را برگزار کنند تا امانتی که مردم به شهید رییسی سپرده بودند، به منتخب پس از ایشان واگذار شود.

وی با بیان اینکه فردای انتخابات روز جشن پیروزی انقلاب اسلامی و شروع رفاقت‌ها است، افزود: حماسه بزرگی در جامعه اتفاق خواهد افتاد و همه باید در برگزاری این رویداد مهم مشارکت کنند.

اعلایی بر انتخاب نامزد اصلح تاکید کرد و گفت: کسی که مجری کشور می‌شود، باید از ادراک و عقلانیت بسیار بالایی برخوردار باشد، همانند شهید رییسی که با عقلانیت و منطق تصمیم گیری کرد و موجب عزت و افتخار انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: تمامی اتفاقاتی که در دولت سیزدهم افتاد، حاصل انتخاب مردم بود و دوباره مردم انتخاب خواهند کرد که چه کسی در راس امور کشور قرار گیرد.

به گفته این مسوول، تقدم اخلاق و طهارت بر قدرت از ویژگی‌های مهم شهید آیت الله رییسی بود که در همه امور با این نگاه شاهد دستاوردهای عظیمی بودیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: مسایل و مشکلات متعددی در کشور وجود داشت، اما در دولت سیزدهم جریان حاکم بر سیاست گذاری، دغدغه مندی نسبت به مسایل مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که بسیار ازشمند است.

اعلایی اضافه کرد: موضوع سلامت که در دنیا و کشور بسیار مهم است، در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت و هرگز کسی را ندیدیم که اشتهار به فساد داشته باشد و خطوط قرمز را رد کند.

وی ادامه داد: مدت دولت سیزدهم اگرچه کوتاه بود، اما تقدیر بر این بود که اتفاقات و مصالح بزرگی ایجاد شود، تا جایی که با پرداخت کمترین هزینه‌ها، دستاوردهای بزرگی حاصل کنیم.

استاندار قزوین گفت: یادمان نرود دشمنان جمهوری اسلامی که ۲ سال پیش برای اغتشاشات اندک خوشحالی می‌کردند، اکنون خودشان منتظر نابودی هستند.

وی افزود: این آخرین شورای اداری استان قزوین در دولت سیزدهم است که متعلق به انسان صادق الوعدی به نام شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی است که در راه منافع و مصالح ملت بزرگ ایران ایستادگی کرد.

همه موظفیم در انتخابات در سمت درست تاریخ بایستیم

آیت الله عبدالکیم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز در شورای اداری استان قزوین اظهار کرد: همه ما موظفیم در انتخابات ریاست جمهوری در سمت درست تاریخ بایستیم.

وی افزود: رییس جمهور ایران باید دغدغه تمام محورهای مقاومت اسلامی را داشته باشد، بنابراین کسی باید انتخاب شود که طبق فرمایشات رهبری در جای درست تاریخ قرار دارد.

آیت الله عابدینی گفت: ما باید در خانواده که محدودیت شغلی نداریم، به خاطر وظیفه دینی دل امیرالمومنین را شاد کنیم و انتخابی مطابق با تفکر و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به ایام عید غدیر خم افزود: رسول خداوند مجری انتخاب خداوند شد و مراسم عیدغدیر را اجرا کرد که یک روز به یاد ماندنی در دفتر تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

حرکت قوه قضاییه به سمت احراز هوشمند اشخاص است

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا، رییس کل دادگستری قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: رسیدگی به تظلمات و شکایات، احیای حقوق عامه و آزادی مشروع، نظارت بر اجرای قوانین، کشف جرم و تقیب مجرمان و اجرای حدود، پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی، اصلاح مجرمان و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص از عمده محورهای سند تحول قضایی است که در دوران مدیریت شهید آیت الله رییسی بنا گذاشته شد.

وی اضافه کرد: امروز قوه قضاییه با بهره گیری از سامانه‌های متعدد ثنا، حمایت از افشاگران فساد و حدنگار، وارد احراز هوشمند افراد مراجعه کننده شده و جلوی خیلی از تخلفات مثل شهادت دروغ و غیره را گرفته است.

به گزارش ایرنا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پور محمدی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما