شناسهٔ خبر: 67336182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پزشکیان: به خاطر مواضع‌ام درباره «مهسا امینی» رد صلاحیت شدم

خبرگزاری ایلنا

مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: قبل از انتخابات موضع من روشن بود در این دوره هم به خاطر اینکه در جریان ماجرای مهسا امینی علنا در مجلس و صدا و سیما و بیرون موضع نشان داده بودم، صلاحیتم را برای مجلس رد کرده بودند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هیچ سنتی پیدا نمی‌کنید به خاطر لباس این برخورد را آدم‌ها کنند اگر فکر می‌کنیم این لباس پوشیدن گناه است رفتاری که با این دختران می‌کنیم صد برابر بیشتر گناه است.

مسعود پزشکیان در دیدار با جمعی از نماینده ادوار مجلس و ایثارگران گفت: وقتی روند جایی که آمدیم را نگاه می‌کنم نمی‌دانم چطور شد صلاحیت ما را تایید کردند ما هستیم و چند نفر دیگر. آن روز هم به آن نامزد گفتم خداوکیلی تا آخر می‌خواهی بمانی؟ چون این روند سابقه دار است می‌آیند حرف می‌زنند بداخلاقی می‌کنند بعد هم انصراف می‌دهند.

وی افزود: در این مبارزه نگاه و باور ما این است که هر کسی عالم‌تر و کارشناس‌تر است حق با او است تقوا یعنی حرکت بدون خطا حرکت بدون خطا ربطی به به باور من ندارد هر کسی در اقتصاد، در پزشکی، در هر حوزه‌ای کار بدون خطا انجام دهد او متقی است. حالا نماز شب و عبادت و روز و نماز هم داشته باشم، اما وقتی عمل جراحی می‌خواهم بکنم و مریض با عارضه بیرون می‌آید یعنی تقوا را رعایت نکردم. تقوا این است که در اقتصاد و صنعت و سیاست وقتی تصمیمی می‌گیری بهترین و مناسب‌ترین و اثربخش‌ترین را در جامعه اجازه بدهی اجرا شود این نیست که نماز خوان و روزه بگیر باشی، اما روزگار آدم‌ها را سیاه کنی.

پزشکیان با اشاره به مواضع خود درباره حجاب گفت: قبل از انتخابات موضع من روشن بود در این دوره هم به خاطر اینکه در جریان ماجرای مهسا امینی علنا در مجلس و صدا و سیما و بیرون موضع نشان داده بودم صلاحیتم را برای مجلس رد کرده بودند.

وی گفت: هیچ یک از ما نمی‌تواند به زور حتی بچه خود را که دوستش دارد هم وادار به انجام کاری کند، چه برسد به آدم‌های بیرون. باور می‌کنید همین دخترم گاهش حرف‌هایی می‌زد جرائت نمی‌کردم با او مخالفت کنم می‌گفتم اگر او هم با من مخالفت کند چه کارش کنم؟ اگر قبول نمی‌کرد چه می‌کردم؟ می‌توانستم بزنم؟ زور بگویم و در خانه اسیرش کنم؟ مجبور بودم با آرامی با او برخورد کنم. این‌ها هم خواهران و دختران من هستند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خدا و پیغمبر و دین و مذهب هم همین را می‌گوید در هیچ سنتی پیدا نمی‌کنید به خاطر لباس این برخورد را آدم‌ها کنند اگر فکر می‌کنیم این لباس پوشیدن گناه است رفتاری که با این دختران می‌کنیم صد برابر بیشتر گناه است.

نظر شما