شناسهٔ خبر: 67336091 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تعیین مهلت سه روزه برای انعقاد قرارد اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر جلفا، سیه رود و هادیشهر | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرپرست اداره کل ارتباطات آذربایجان شرقی از تعیین فرصت سه روزه به شهرداران سه شهر جلفا، سیه رود و هادیشهر برای انعقاد قرارداد اجرایی طرح ملی فیبرنوری با اپراتور مبین نت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به منظور بررسی زیرساخت های ارتباطی شهری و روستایی شهرستان جلفا و همچنین اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر جلفا، سیه رود و هادیشهر در محل فرمانداری شهرستان جلفا با حضور سرپرست اداره کل ارتباطات استان، فرماندار شهرستان جلفا، نمایندگان دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات در استان و نمایندگان شهرداران این سه شهر برگزار شد.
در این جلسه جلیلی نژاد سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت های ارتباطی روستاهای شهرستان جلفا گفت: از تعداد ۳۷ روستای بالای بیست خانوار شهرستان جلفا، ۳۴ روستا دارای پوشش اینترنت بوده و تلاش می کنیم ۳ روستای باقی ماتده نیز تا پایان سال جاری از پوشش اینترنت پرسرعت سیار برخودار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.
جلیلی نژاد با اشاره به عقب ماندگی های کشور در حوزه اینترنت ثابت گفت: در دولت سیزدهم عزم و اهتمام جدی برای توسعه اینترنت ثابت صورت گرفت و پروژه ملی فیبرنوری به عنوان مهم ترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت تا عقب ماندگی های کشور در حوزه اینترنت ثابت رفع شده و مردم از اینترنت ثابت پرسرعت، امن و پایدار برخوردار شوند.
وی افزود: برای اجرایی شدن طرح ملی فیبرنوری از ابتدای این دولت اقدامات زیادی از جمله صدور مجوز برای ۱۰ اپراتور خدمات ارتباطی، تاسیس حساب و صندوق توسعه فیبر، الزام قانونی به دستگاه ها برای همکاری انجام شد.
سرپرست اداره کل ارتباطات استان آذربایجان شرقی به طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات اشاره و گفت: براساس این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ باید 80 درصد منازل و صد در صد کسب و کارها تحت پوشش شبکه فیبرنوی قرار گیرند.
وی با اشاره به مشوق ها و حمایت های در نظر گرفته شده در دولت سیزدهم برای این پروژه گفت: اجرای این طرح در سه شهر جلفا، سیه رود و هادیشهر در برنامه سال جاری وزارت ارتباطات قرار گرفته و برای انعقاد قرارداد با شهرداری ها به شرکت خدمات ارتباطی مبین نت به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است.
جلیلی نژاد در ادامه جلسه به بند پ تبصره 11 قانون بودجه سال 1403 به لزوم صدور مجوز حفاری از طرف شهرداری ها ظرف مدت 15 روز پس از درخواست اپراتور معرفی شده از طرف وزارت ارتباطات اشاره کرد و مقرر شد که شهرداری های سه شهر جلفا، سیه رود و هادیشهر ضمن نشست تخصصی دوجانبه با کارور مبین نت نهایتا تا روز دوشنبه هفته آتی مجوز حفاری و شروع پروژه را صادر کنند.

نظر شما