شناسهٔ خبر: 67335942 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

نتانیاهو از اظهارات خود درباره آمریکا عقب‌نشینی کرد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پس گرفتن اظهارات پیشین خود در مورد کمک‌های تسلیحاتی آمریکا، از دولت این کشور خواست در روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی تسریع کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه چند روز بعد از ویدیوی جنجالی خود درباره حمایت‌های نظامی آمریکا از این رژیم، از آمریکایی‌ها خواست در روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی به تل‌آویو تسریع کنند.

هفته گذشته نتانیاهو ویدیوئی منتشر کرد و طی آن، برای اولین بار به صورت علنی از «تعلیق» در  ارسال  تسلیحات آمریکا به رژیم اسرائیل انتقاد کرد که به مذاق دولت بایدن خوش نیامد و مسئولان آمریکایی از این اظهارات نخست وزیر اسرائیل ابراز گلایه کردند و همین مسئله باعث شد که جلسات بین صهیونیست‌ها و آمریکایی‌‌ها مانند جلسه با محوریت ایران لغو شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات امروز خود تلویحا از این اظهارات خود عقب نشینی کرد و خواست کدورت ایجاد شده را به نحوی حتی با کلمات حل کند. نتانیاهو گفت: من به عنوان نخست وزیر مأموریتم این است که هر کاری برای تضمین دستیابی نظامیان خود به بهترین ابزارهای جنگی انجام دهم.

بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت: ما بارها از دوستان آمریکایی خود در تمام سطوح خواسته‌ایم که در روند ارسال محموله‌های تسلیحاتی تسریع کنند. بعد از چند ماه که تغییری در این وضعیت به وجود نیامد تصمیم گرفتم علنا آن را اعلام کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اختلاف تل‌آویو و واشنگتن اشاره کرد و گفت: با توجه به آنچه اخیرا شنیده‌ام، فکر می‌کنم که موضوع سلاح های آمریکایی در آینده نزدیک حل خواهد شد.

نتانیاهو بار دیگر به مخالفت خود با تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد و گفت: همانطور که مخالف توافق هسته ای با ایران بودم، با تشکیل کشور فلسطین، توقف جنگ و بقای حماس مخالفم. نتانیاهو که اخیرا متهم به جنایت جنگی شده است، فلسطینیان را «تروریست» دانسته است و گفته است اجزه تشکیل کشور برای آن‌ها را نخواهد داد.

در تاریخ 29 خرداد، نشریه واشنگتن پست به نقل از سه منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، خبر داد دو نماینده برجسته دموکرات کنگره آمریکا موافقت خود را با فروش تسلیحات مهم به اسرائیل شامل 50 فروند جت جنگنده F-15به ارزش بیش از 18 میلیارد دلار اعلام کردند.

براساس این گزارش، گرگوری میکس و سناتور بن کاردین، سناتور دموکرات از ایالت مریلند و رئیس کمیته روابط خارجی سنا، تحت فشارهای زیاد دولت بایدن این قرارداد را امضا کردند در حالی که ماه ها بود از امضای آن خودداری کرده بودند.

نظر شما