شناسهٔ خبر: 67335928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دامپزشکی بوکان:

عرضه مرغ قطعه‌بندی و جوجه‌آماده ممنوع است

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: عرضه مرغ قطعه‌بندی و جوجه‌آماده که بدون نظارت مسئول فنی تهیه شود، در این شهرستان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل محمدیان رئیس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: مدتی است در برخی مناطق این شهرستان، واحد‌های بدون مجوز گوشت مرغ قطعه‌بندی و جوجه‌آماده را عرضه می‌کنند و این کار را بدون نظارت واحد فنی بوده و احتمال آلوده بودن محیط کار و ابزار‌های کار وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه امکان استفاده از مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته در این واحد‌ها وجود دارد، اضافه کردن مواد مورد استفاده در این واحد‌ها که به نام ادویه نیز استفاده می‌شود، باید با نظارت معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان ادامه داد: کارشناسان این اداره تذکر کتبی و شفاهی به این واحد‌ها در خصوص عرضه غیرمجاز مرغ قطعه‌بندی و جوجه‌آماده را دادند و از طریق رسانه‌ها نیز برای عموم مردم اطلاع‌رسانی شده است.

محمدیان اظهار کرد: شهروندان هنگام خرید گوشت‌مرغ به بسته بندی و تاریخ تولید و مصرف آن توجه کنند و از خرید فرآورده‌های دامی که بدون مشخصات ۹ گانه است، خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست گوشت مصرفی خود را با اطمینان خاطر و صرفا از مراکز مجاز تهیه نموده و هر گونه تخلف بهداشتی در این مراکز را با شماره تلفن: ۴۶۲۳۳۲۰۰ دامپزشکی بوکان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی بوکان در خصوص عرضه مرغ زنده در برخی محلات این شهر نیز گفت: متولی مقابله با عرضه مرغ زنده در داخل شهر، شهرداری است، اما این واحد‌های عرضه مرغ زنده بنا به درخواست و تقاضای زیاد مردم است که به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

محمدیان یادآور شد: مقابله با عرضه مرغ زنده در داخل شهر از عهده یک نهاد یا ارگان خاص خارج است و مبارزه با این معضل بدون همکاری مردم غیرممکن است.

در شهرستان بوکان بیش از ۱۶۰ هزار راس دام سبک و ۲۲ هزار راس دام سبک وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما