شناسهٔ خبر: 67335899 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۴۵۰ زندانی در قم حافظ یک تا ۱۵ جزء قرآن هستند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان قم از حضور فعال ۴۵۰ زندانی در مدارس قرآنی شهر قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان قم

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان قم به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز یکشنبه سوم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقدامات فرهنگی، تربیتی این مجموعه بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و مبلغین حوزه علمیه در قالب ارائه مشاوره مذهبی و مسائل تربیتی است که این مهم در استان قم سرآمد سایر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و ارتقای سطح مهارتی زندانیان در دستور کار این اداره کل است، افزود: هم اکنون دراستان قم ۴۵۰ نفر از زندانیان در مدارس قرآنی تحصیل می‌کنند و از یک تا ۱۵ جزء حافظ قرآن هستند.

رنجبر به برنامه‌های فرهنگی و تهذیبی اداره کل زندان‌های استان قم اشاره کرد و ادامه داد: کسب ۱۸ مقام برتری کشوری در مجموعه زندان‌های کشوری، رتبه اول کشوری ریشه‌کنی بی‌سوادی و آموزش‌های سه گانه نهضت، برگزاری بیش از ۱۲ محفل بزرگ انس با قرآن و تشییع ۱۱ شهید با حضور زندانیان و راه‌اندازی سرای آرامش از جمله موفقیت‌ها و اقدامات فرهنگی در یک سال گذشته بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان قم اظهار کرد: از نگاه جرم‌شناسان فلسفه زندان اصلاح و تربیت است، یعنی جامعه در مدنیت خود وظایفی دارد که فرد مجرم به زندگی اجتماعی برگردد.

رنجبر گفت: نگاه جامعه اسلامی به زندان‌ها این است که باید مکانی برای اصلاح و تربیت باشد. ما به زندانی به عنوان بازیکن فوتبال نگاه می‌کنیم که باید بعد از خطا و سپری شدن دوره محرومیت به زمین بازی برگردد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود بیان کرد: سال گذشته ۲۳۹ نفر از زندانیان در جرایم غیرعمد با حدود ۱۲۶ میلیارد تومان بدهی با کمک مراجع قضایی و پذیرش اعسار آنان، کمک خیّران و کمیته صلح و سازش ستاد دیه، از زندان‌ها آزاد شدند.

وی افزود: ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سه ماه اول امسال با بدهی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

انتهای پیام

نظر شما