شناسهٔ خبر: 67335891 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ساخت هفت هزار مدرسه دستاورد دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت هفت هزار مدرسه دستاوردی دیگر از دولت سیزدهم است که نیمی از سرمایه مورد نیاز با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است‌.

صاحب‌خبر -

وزیر آموزش و پرورش گفت: ساخت هفت هزار مدرسه دستاوردی دیگر از دولت سیزدهم است که نیمی از سرمایه مورد نیاز با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است‌.
به گزارش مهر، رضامراد صحرایی  در آئین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار کرد:
شهید رئیسی یک‌خیر بود و حضور در جمع خیرین را مغتنم می‌دانستند و در دولت سیزدهم فرهنگ تکریم خیر به گفتمان مشترک کابینه شهید جمهور تبدیل شده بود.
وی افزود:در این راستا برای اینکه به تعهد خود نسبت به خیرین عمل کنیم در قانون برنامه هفتم تمام طرح‌های نیمه تمام از طریق مالیات خیرین می‌تواند ساخته شود.
وی با اشاره به اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خیرساز یک مکان برکت آفرین خواهد شد، افزود:در دولت پرافتخار سیزدهم تعامل و هم‌افزایی خیرین در امر مدرسه سازی بسیار برجسته بود و باید اذعان کرد در این دولت ۷ هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است.
صحرایی، دانشگاه فرهنگیان را نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی دانست و افزود: افرادی که در مسیر پیشرفت فرهنگیان خواسته یا ناخواسته سستی کردند به طور حتم نسبت به آینده کشور کوتاهی خواهند کرد، هرچقدر دانشگاه فرهنگیان موفق تر باشد آینده کشور موفق‌تر خواهیم بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان و هویت بخش آینده کشور و مجمع خیرین آینده ساز هستند، مدرسه محل ساخت آینده هر کشوری است اما معلم اهمیت بیشتری دارد چرا که معلم می‌تواند جبران کننده همه کاستی‌ها باشد از این رو اولویت نخست شهید جمهور، آموزش و پرورش بود.
صحرایی با اشاره به اینکه تحول بنیادین نظام دانشگاه فرهنگیان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم بود، افزود: در این دولت ۵۰۰ هزار متر مربع به سرانه کلی دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و این دانشگاه به لحاظ رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند و امید است در برنامه هفتم توسعه کاستی‌های به جا مانده از گذشته جبران و دانشگاه فرهنگیان در صدر قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش، از مرکزی به عنوان یک استان زر خیز و نخبه پرور یاد کرد و گفت: بسیاری از معلمان کشور در این استان پرورش یافتند و به لحاظ جذب خیرین و افزایش بهره وری منابع نسبت به سایر استان‌ها پیشگام است.
در این آئین ۱۴ پروژه در قالب ۳۰ کلاس درس با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع با ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان شامل خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها افتتاح شد.

نظر شما