شناسهٔ خبر: 67335727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار شیخ عیسی قاسم درباره پیامدهای تابعیت خارجی‌ها در بحرین

رهبر شیعیان بحرین در پیامی نیست به پیامدهای اقدام حکومت بحرین در دادن تابعیت به خارجی‌ها برای این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرآة البحرین، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین دادن تابعیت به کسانی که صرفاً دنبال منافع مادی هستند را خطرناک خواند و اعلام کرد که این افراد منافع شخصی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند و برای حفظ منافع خود، کشور را هم از بین خواهند برد.

رهبر شیعیان بحرین در این رابطه در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، گفت: اگر رژیم آل خلیفه به این موضوع رسیدگی کند، مصیبتی بزرگ برای کشور رخ خواهد داد. 

وی افزود: آنچه که از خطرات اعطای تابعیت به خارجی تاکنون پدیدار شده است، تنها شروع یک طوفان ویرانگر و سیلی مخرب است.

در سال ۲۰۰۶ یک گزارش از «شبکه‌ای سِری» به ریاست «احمد بن عطیه آل خلیفه» یکی از اعضای خانواده حاکم فاش شد که بیان می‌کرد «تغییر جمعیتی برای افزایش وفاداران به حکومت آل خلیفه» از جمله اهداف آینده است.  

این در حالی است که حکومت آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی بحرین به تابعیت دادن به خارجی‌ها ادامه می‌دهد و افراد تابعیت داده را قادر می‌کند تا بر مردم اصیل بحرین سلطه پیدا کنند.

بر اساس گزارش جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، آمارهای موجود بیان می‌کند که مقامات بحرینی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ به بیش از ۹۵ هزار نفر تابعیت داده‌اند و این تعداد ممکن است به ۱۲۰ هزار نفر برسد، در حالی که جمعیت بحرین در سال ۲۰۰۴ حدود ۴۶۵ هزار نفر بوده است.  

احزاب مخالف (اپوزیسیون) حکومت بحرین تأکید کرده‌اند که پذیرش تابعیت تهدیدی برای امنیت و ثبات بحرین در همه سطوح است.  

انتهای پیام

نظر شما