شناسهٔ خبر: 67335630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اقدامات لازم را برای توقف حملات اوکراین به زاپروژیا انجام می... -

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدامات لازم را برای توقف حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا را انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در اظهار نظر درباره حملات اخیر اوکراین به شهر انرژیگودر گفت: روسیه همه اقدامات را برای محروم کردن دولت کیف از فرصت حمله به تاسیسات انرژی انجام خواهد داد.

وی دراین‌باره گفت: ماهیت سیستماتیک حملات اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا و دیگر تأسیسات انرژی روسیه، تمایل نسبتاً ثابت و عمدی را نشان می دهد که هدف آن وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به اقتصاد روسیه و ایجاد خطر یک فاجعه انسانی است که امنیت را به خطر می اندازد. کل قاره اروپا در خطر است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد: کشور ما با درک میزان غیرقابل اعتماد بودن رژیم زلنسکی، تمام اقدامات لازم را در رابطه با وی انجام خواهد داد تا فرصت انجام حملاتی از این دست را از رژیم کی یف سلب کند.

زاخارووا همچنین گفت: ین اولین بار نیست که رژیم زلنسکی بی توجهی کامل خود را به مسائل مربوط به امنیت تاسیسات هسته ای غیرنظامی نشان می دهد. اعمال نفوذ خارجی بر تصمیم گیری پرسنل نیروگاه است. این امر از جمله در اصرار آنها برای ایجاد خطر برای کارکنان نیروگاه زاپروژیا در انجام وظایف خود و در تلاش برای اعمال نفوذ خارجی بر تصمیم گیری توسط پرسنل نیروگاه آشکار می شود.

نیروهای مسلح اوکراین در ۱۹ و ۲۱ ژوئن به زیرساخت‌های انرژی و نیروگاه زاپروژیا حمله کردند.

در ۱۹ ژوئن، چهار هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی ایستگاه «لوچ» را منهدم کردند که باعث قطعی انرژی و آب در شهر شد که چند ساعت طول کشید. در ۲۱ ژوئن، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت که آسیب های وارد شده به پست لوچ تأثیر مستقیمی بر ایمنی و امنیت هسته ای داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما