شناسهٔ خبر: 67335612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

دولت سیزدهم بسیاری از اولین‌های حوزه زنان را محقق کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بسیاری از اولین‌ها در حوزه زنان و خانواده در دوران دولت سیزدهم اتفاق افتاد و شهید رییسی نسبت به اجرایی‌شدن قوانین مرتبط با زنان و خانواده اهتمام ویژه‌ای داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا افسانه جهانی روز یکشنبه در نشست کمیته بانوان قرارگاه جهاد تبیین اظهار کرد: شواهد تاریخی بیانگر حضور موثر و فعال بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی و سیاسی است و در انتخابات هم بانوان در زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نقش‌آفرین و کنش‌گر هستند.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید در حوزه بانوان، افزود: شهید رییسی، نخستین رییس جمهوری بود که نسبت به اجرایی‌شدن قوانین مرتبط با خانواده و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی بانوان اهتمام ویژه‌ای داشت.

معاون سیاسی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این نشست با تشریح نقشه‌های دشمنان و غرب در راستای خدشه‌دار کردن حجاب بانوان، هدف آنان را کمرنگ کردن نقش محوری زن و مادر در خانواده‌ها عنوان کرد.

محسن پناهیان افزود: ارزشی که در مکتب اسلام به زنان داده شده، در هیچ مکتبی داده نشده است که این موضوع باید برای زنان و دختران جامعه اسلامی تبیین شود.

وی با اشاره به رفتارهای پیامبر اسلام(ص) درخصوص احترام و ارزش‌نهادن به نقش بانوان و حرمت‌گذاری به حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: لازم است در راستای تبیین نقش زنان در مکتب اسلام کمیته‌ای با هدف رصد و پاسخگویی به زنان و دختران ایجاد شود.

پناهیان با مرور تاریخ اسلام و نقشه‌های غرب در طول تاریخ برای از بین بردن حجاب زنان و خدشه‌دار کردن نقش مسلمانان، زنان و دختران را به آگاهی در این راستا و حفاظت از فرهنگ اسلامی و بومی در خصوص حجاب و عفاف فراخواند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، حضور و مشارکت بانوان در انتخاب اصلح را یادآور شد و گفت: بانوان باید با شناخت دقیق، فردی را انتخاب کنند که در تقویت جایگاه بانوان و حجاب و عفاف موثر باشد.

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما