شناسهٔ خبر: 67335535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

جوابیه وزارت صمت به مطلب روزنامه «تعادل» شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

در پی انتشار مطلبی با عنوان «افت تولید صنایع در آغاز سال» در روزنامه «تعادل»، دفتر رسانه وزارت صمت جوابیه‌ای را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، متن بیانیه دفتر رسانه وزارت صمت به گزارش روزنامه «تعادل» به شرح زیر است:

با عنایت به درج مطلبی با عنوان «افت تولید صنایع در آغاز سال» در مورخ 29/۲/1403 در آن روزنامه، مقتضی است وفق قانون مطبوعات نسبت به انتشار توضیحات ارسالی از سوی دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن وتجارت در همان جایگاه منتشر و در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذیرد.

نظر به مطالب درج شده در آن مقاله موارد اشاره شده مرتبط با معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مربوط به رشته فعالیت‌های «مواد غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» و «دارو» است که به رشد مناسب تولید آن رشته فعالیت‌های مذکور در فروردین‌ماه به شرح ذیل اذعان شده است:

«بررسی شاخص قیمت رشته فعالیت‌های بورسی نشان می‌دهد در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ رشته فعالیت‌های «فلزات پایه» و «غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر» بالاترین نرخ رشد ماهیانه و رشته فعالیت‌های «خودرو و قطعات» و «سایر کانی غیرفلزی» بالاترین نرخ رشد نقطه ‌به ‌نقطه را تجربه کرده‌اند.

رشته «فعالیت دارو» در فروردین‌ماه نرخ رشد ماهیانه مثبت ۲ درصدی داشته است. گفتنی است، رشد نقطه‌ به‌ نقطه رشته فعالیت دارو نسبت به ماه پیش افزایش یافته است.

علی‌ایحال ضمن تأکید بر ضرورت رصد ماهیانه تولید کلیه رشته فعالیت‌ها و بررسی دلایل هرگونه انحراف از اهداف پیش‌بینی شده، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

* با ملاحظه سوابق تولید در سالیان گذشته، اصولاً نوسانات تولید در ماه فروردین که عمدتاً از تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان اثر می‌پذیرد، همواره از طریق افزایش تولید و تحقق اهداف تولید در عمده رشته فعالیت‌ها طی ماه‌های آتی جبران شده است.

* با هدف تأمین مکفی و بهنگام اقلام مهم و ضروری سبد خانوار و تنظیم بازار اقلام مذکور جلسات پایش عملکرد معاونت صنایع عمومی بصورت ماهیانه برگزار می‌گردد (تاکنون ۲۸ جلسه) و درصورت مشاهده هرگونه انحراف از اهداف پیش‌بینی شده دستور اقدام لازم جهت رفع مشکلات صادر می‌گردد.

لازم به‌ذکر است، آرامش بازار کالاهای صنایع عمومی (که عمدتاً شامل کالاهای مهم و اساسی خانوار می‌باشد) در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، حاکی از کفایت تأمین اقلام مذکور با قیمت مناسب برای عموم می‌باشد.»

انتهای پیام/

نظر شما