شناسهٔ خبر: 67335513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

صدور سند کاداستر موقوفات امسال پایان می یابد - اکونیوز

اقتصاد ایران: ساری- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تا پایان سال جاری صدور سند کاداستر و تک برگ رقبات و موقوفات در کشور پایان می یاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی افزود: در انتخابات پیش روی نیز مردم کسی را انتخاب کنند که سبک شهید رئیسی را ادامه دهد.

وی گفت: پاسداشت ارزش‌ها این است که مردم در پای صندوق‌های رأی فردی را انتخاب کنم که از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی دفاع کند و بداند که انقلاب اسلامی بعد از عملیات وعده صادق در مسیر دیگری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری صدور سند کاداستر و تک برگه رقبات و بقاع متبرکه در کشور پایان می‌یابد، گفت: حدود یک سال نیز برای اطلاعات مکانی و جغرافیایی رغبات و موقوفات زمان لازم داریم تا ثبت آن نهایی شود.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات مکانی و صدور سند کاداستر در تثبیت وضعیت زمین‌ها و موقوفات تأثیر بسزایی دارد، افزود: همچنین این مسئله به کاهش پرونده‌ها و دعاوی کمک زیادی می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مولدسازی را از جمله طرح‌های اوقاف بیان کرد و گفت: ۴۵۰ پروژه موقوفات در استان مازندران در دست اجراست که اعتبار آن از سوی موقوفات در حال تأمین است.

حجت الاسلام خاموشی درآمد موقوفات را سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان سعی کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه ازمان اوقاف و امور خیریه برای مولدسازی باید به سراغ دانش بنیان‌ها برود، تصریح کرد: به زودی دستگاه درمان سرطان غدد با به صورت پیشرفته در کشور رونمایی می‌شود.

وی از تولید هفت محصول جدید و دانش بنیان با حمایت اوقاف خبر داد و گفت: همچنین در حوزه زنجیره صنایع دریایی و تولید ماهیانه در قفس به صورت جدی ورود پیدا کردیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در حوزه انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری خوبی کردیم گفت: در حال حاضر میزان تولید هشت و نیم مگابایت است و برنامه‌ریزی کردیم که امسال به ۱۱۰ مگاوات افزایش یابد.

نظر شما