شناسهٔ خبر: 67335414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پزشکیان: وقتی ترس از دست دادن مقام را نداشته باشیم می‌توانیم حق بگوییم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جنگ امروز بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: وقتی ترس از دست دادن پست و مقام را نداشته باشیم می‌توانیم حق بگوییم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جنگ امروز بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، گفت: وقتی ترس از دست دادن پست و مقام را نداشته باشیم می‌توانیم حق بگوییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم بعد از ظهر امروز در گردهمایی ایثارگران، خانواده شهدا و اصحاب قلم و هنرمندان در هتل ارم تهران گفت: جنگ امروز از جنگ تحمیلی بسیار سخت‌تر است امروز درپی حق و عدالت بودن سخت است. 

وی با اشاره به وینکه به تبعیت از حضرت علی (ع)نباید به دنبال دنیا و کار دنیا بود، گفت:  تمام بداخلاقی‌‌ها و ظلم‌ها به دلیل به دست آوردن یا از دست ندادن‌هاست و ما با این دلیل محافظه کار می‌شویم.  وقتی نخواستیم و نداشتیم دیگر محافظه کار نخواهیم بود وقتی نترسیم از از دست دادن می‌توانیم حق بگوییم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که چرا رسانه ما باید از گفتن حق بترسد و چرا باید گروهی رسانه‌های ما را ببندند؟ گفت: این‌ها همه به دلیل ترس است. 

پزشکیان ادامه داد: برای گفتن حق باید دو مشخصه نداشتن و نخواستن را داشت. با ظالم باید همیشه دشمن بود، با کسی که حق مردم و سرمایه کشور را نابود می‌کند، ظلم می‌کند و برای خود سفره‌ای دیگر و برای مردم دیگری پهن می‌کند باید دشمن بود.

وی گفت: ما مسلمانان و مدعیان دین اگر از مظلومان پشتیبانی می‌کردیم و در برابر ناحق می‌ایستادیم جامعه اکنون به اینجا نمی‌رسید. 

وی با ذکر این مهم که الملک مع الکفر و لایبقی مع الظلم، گفت: در حق هنرمندان و نویسندگان، شعرا، ورزشکاران و افتخار آفرینان و دانشگاهیان اجحاف و نامردی می‌کنیم. برخی به افتخار آفرینان این کشور بی‌احترامی می‌کنند، در حالی که هنرمندان و ورزشکاران نام ایران را در سکوها بالا می‌برند. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که چون مثل ما سخن نمی‌گویند و لباس نمی‌پوشند یعنی ایرانی نیستند، گفت: مریم میرزاخانی افتخار ایران است اما ما تصور می‌کنیم هرکس خلاف ما بپوشد، بد و زشت است.

وی تصریح کرد: به گفته حضرت علی هرکس ابتدا باید خود را  تربیت کند و با رفتار خود به مردم آموزش دهد. اگر من شخصیت خوبی باشم برای جامعه الگو خواهم بود اما آیا ما واقعا الگوی خوبی هستیم؟ می‌خواهیم فرزندان ما مثل ما شوند که چه شود؟ که برای پست و مقام ریا کنیم.

پزشکیان با اشاره به حضور جانبازان در این نشست تصریح کرد: زندگی کردن روی ویلچر برای یک عمر اصلا کار ساده‌ای نیست و آیا با  کسانی که زندگی خود را برای ایران داده‌اند باید به این شکل برخورد شود؟ و مسئول این حوزه هم ادعا کند که برای ایثارگران روند را تغییر داده است، درحالی که چنین نیست. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تتکید براینکه حضور در این میدان مردی می‌خواهد که بتواند نفس خود را کنترل کند، گفت: ما شرمنده رزمندگان و خانواده شهدا و هنرمندان و ورزشکاران هستیم. 

وی در پاسخ به درخواست برخی از رزمندگان جنگ مبنی بر گرفتن غرامت جنگی گفت: من تاکنون مسئولیتی در این زمینه نداشته‌ام اما اگر روزی به جایگاه ریاست جمهوری رسیدم، از خود شما جانبازان برای تحقق آن استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما