شناسهٔ خبر: 67335248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

روز ملی اصناف یا تبلیغ قالیباف؟

همه چیز دست به‌دست هم داد تا در روز دوم تیرماه آئین بزرگداشت روز ملی اصناف در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، شکلی انتخاباتی به خود گرفته و شک و تردیدهایی را در ذهن شرکت‌کنندگان ایجاد کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

یکم تیر هر سال، روز ملی اصناف نام‌گذاری شده است و هر سال به این مناسبت اتاق اصناف تهران یا اتاق اصناف ایران، بزرگداشتی برای آن برگزار می‌کند. امسال قرعه مراسم به اسم اتاق اصناف ایران افتاد و به دلیل مصادف شدن یکم تیر با روز تعطیل، مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به دوم تیر ماه موکول شد.

این مراسم در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. بازررسی بدنی و تفتیش وسایل شرکت کنندگان، فضای مراسم را تا حدودی امنیتی جلوه می‌داد. مقدمه مراسم اجرا شده و هر کدام از روسای دعوت شده به سخنرانی در خصوص روز ملی اصناف پرداختند.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در رابطه با دعوت برخی مسئولان به این مراسم گفت: برخی برای آمدن به این مراسم شرط و شروط گذاشته بودند. از خیلی از سران مملکت دعوت کردیم، اما اجابت نکردند.

وی همچنین در قسمتی از سخنان خود به حضور غلامعلی حدادعادل اشاره کرد و ضمن تشکر، او را حامی همیشگی اتاق اصناف دانست.

پس از مدتی محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به این مراسم پیوست.

رئیس اتاق اصناف ایران از حضور رئیس مجلس در این مراسم اظهار بی‌اطلاعی کرده و این اقدام قالیباف را نوعی فداکاری وی در حق فعالان صنفی دانست.

با این وجود شعار‌های حمایتی در مدح و ثنای این نامزد انتخاباتی توسط برخی حاضران در مراسم، این ظن را ایجاد می‌کرد که گویی این جریان از پیش برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه روسای اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایران نیز هر کدام در جریان سخنرانی‌های خود خطاب به محمد باقر قالیباف سوالاتی را مطرح کرده و از مشکلات اقتصادی مانند چند نرخی بودن ارز که گریبان گیر فعالان صنفی است، گله و شکایت کردند.

قالیباف نیز در طی سخنرانی خود و در خلال پاسخ به سوالات مطرح شده، گریزی به جریان انتخابات زد. به گونه‌ای که مراسم روز ملی اصناف، شکل تبلیغات انتخاباتی به خود گرفت.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا محمد باقر قالیباف از روز ملی اصناف به عنوان بهانه‌ای برای خودنمایی و تبلیغ استفاده کرده و چرا چنین تریبون رسانه‌ای به قصد سوء استفاده از درگاه اطلاعاتی رسانه‌ها به این نامزد انتخاباتی سپرده شده است؟ آیا هدف روسای حاضر در اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون ایران حمایت از این نامزد انتخاباتی بوده است؟

 شنیده‌ها حاکی از این است که اعتبارنامه برخی از اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به اتمام رسیده است. آیا تریبون این مراسم فرصتی برای حفظ این افراد در پست هایشان می‌شود؟ همه این سوالات بی‌پاسخ است و هیچ قطعیتی در رد و تایید آن وجود ندارد. اما چیزی که عیان است تبلیغات همه جانبه برای قالیباف است که در همه رسانه‌ها درج شد.

منبع: تیترکوتاه

نظر شما