شناسهٔ خبر: 67335205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آواربرداری منازل سیل‌زده روستایی خوشاب خراسان رضوی آغاز شد

سبزوار- ایرنا - فرماندار خوشاب گفت: عملیات آواربرداری منازل تخریب شده بر اثر سیل دیروز در روستاهای بخش «مشکان» این شهرستان غربی خراسان رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بارش رگباری و جاری شدن سیلاب، عصر دیروز - شنبه - حدود ۳۰ واحد مسکونی روستای «ابراهیم آباد» شهرستان خوشاب را تخریب کرده و یا دچار آسیب کرد که چند روستای دیگر منطقه از جمله «داراب، کاهان و سیمان» نیز از گزند سیل در امان نماندند.

فرماندار خوشاب گفت: امروز با اعزام برخی ادوات و ماشین آلات راهداری به منطقه، تلاش شد که آثار و خرابی های سیل برطرف و وسایل روستاییان از زیر آوار خارج شده و محیط روستا از آورده‌های سیلاب پاکسازی شود، اما با توجه به نم‌دیدگی بخشی از واحدهای مسکونی، همچنان احتمال خرابی برخی سازه های مسکونی می‌رود.

محمود شم آبادی افزود:‌ از سویی با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، احتمال جاری شدن مجدد سیلاب در عصر و شامگاه امروز در این منطقه دور از انتظار نیست.

وی گفت:‌ اکنون گروه‌هایی از نیروهای بسیج سازندگی، جمعیت هلال احمر و دیگر نهادهای امدادرسان در منطقه سیلزده حضور دارند و به روستاییان آسیب دیده از سیل دیروز کمک رسانی می کنند.

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در روز گذشته، که به گفته اهالی منطقه، در ۵۰ سال اخیر بی سابقه خوانده شده است،‌ علاوه بر بخش مسکونی، به قنوات، مزارع، شبکه آب و نیز خطوط برق و گاز روستاهای ابراهیم آباد، داراب، کاهان و سیمان، در منطقه موسوم به «دره یام» از توابع بخش مشکان شهرستان خوشاب خساراتی وارد کرده است.

شهرستان خوشاب به مرکزیت شهر «سلطان‌آباد»، با ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها:

نظر شما