شناسهٔ خبر: 67334730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

تونل توحید تهران در میان زیباترین خیابان های جهان + عکس

صاحب‌خبر -

تونل توحید تهران به دلیل قرارگیری در یک منظره بی نظیر با پشت زمینه برج میلاد و کوه البرز به عنوان یکی از زیباترین خیابان های جهان توسط مجله معتبر گردشگری Condé Nast Traveller شناخته شده است.

تونل توحید تهران در میان زیباترین خیابان های جهان + عکس
تین نیوز

تونل توحید تهران به دلیل قرارگیری در یک منظره بی نظیر با پشت زمینه برج میلاد و کوه البرز به عنوان یکی از زیباترین خیابان های جهان توسط مجله معتبر گردشگری Condé Nast Traveller شناخته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مجله معتبر گردشگری بین المللی به نام Condé Nast Traveller، چندین شهر را از پاریس تا تهران از حیث زیبایی شهری در سطح جهان ارزیابی کرد تا فهرستی از خیابان های زیبای جهان را فراهم بیاورد. تعدادی از خیابان ها به دلیل سنگفرش های منحصربه فرد یا خانه های رنگارنگ خود انتخاب شدند و بعضی دیگر به دلیل طرح های معماری، زیبا شناخته شدند. در ادامه به چند مورد از زیباترین خیابان های جهان پرداخته می شود.

کولمار، فرانسه

کولمار فرانسه، در نزدیکی مرز با آلمان، یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا است. با این حال زیباترین مناطق در کولمار، خیابان های Old town است که معماری دست نخورده ای دارند و با سازه های چوبی رنگارنگ نمایانگر ویژگی معماری آلزاسی هستند.

زیباترین خیابان های جهان

 

برینز، سوئیس

معروف ترین خیابان در دهکده زیبای برینز سوئیس Brunngasse است. کلبه های قرن هجدهم این خیابان، حکاکی های چوبی خاصی را به نمایش می گذارند که روستا به آن ها شهرت دارد و بالکن های جعبه ای پر از شمعدانی های رنگارنگ نماد این منطقه است.

زیباترین خیابان های جهان 1

 

Setenil de las Bodegas، اسپانیا

Setenil de las Bodegas که در جنوب اسپانیا، بین سویا و مالاگا واقع شده است، شهر کوچکی است که به طور تقریبی سه هزار نفر جمعیت دارد و خانه های سفیدرنگش مشهور است. نکته ای که این شهر را خاص می کند این است که سازه ها به طور مستقیم در صخره های سنگی اطراف منطقه ساخته شده اند. صخره های طبیعی بر فراز خیابان ها گویی آویزان هستند و سایه و مناظر خیره کننده ای را فراهم می کنند.

زیباترین خیابان های جهان 2

 

آگوئدا، پرتغال

پروژه آسمان چتری آگوئدای پرتغال به عنوان بخشی از جشنواره سالانه هنر Ágitagueda در ۲۰۱۱ آغاز شد. هر تابستان که دمای هوا افزایش می یابد، تعدادی از خیابان های باریک آگوئدا دارای سایبان هایی از چترهای رنگارنگ می شود که برای عابران پیاده سایه و البته زیبایی فراهم می آورد.

زیباترین خیابان های جهان 3

 

بروکلین، نیویورک

برای افرادی که در خیابان سنگ فرش محله دامبو بروکلین قدم می زنند، منظره ناگهانی پل منهتن شگفت انگیز است. در تقاطع خیابان واشنگتن و واتر استریت، مردم محلی و گردشگران می توانند زیبایی باشکوه پلی را که منهتن و بروکلین را به هم متصل می کند، تماشا کنند. البته، ساختمان های متقارن در دو طرف خیابان واشنگتن، چشم انداز را زیباتر می کنند و یکی از بهترین فرصت های عکاسی معماری را در این منطقه ایجاد می کنند.

زیباترین خیابان های جهان 4

 

رسیف، برزیل

رسیف شرقی ترین شهر بزرگ برزیل است و «روآ دو بوم ژسوس» یکی از شرقی ترین بخش های این شهر است؛ خیابان رنگارنگی قرن پانزدهمی که با درختان بلند نخل پوشیده شده و هر گوشه اش مملو از تاریخ است.

زیباترین خیابان های جهان 5

 

میکونوس، یونان

قدم زدن در خیابان های میکونوس تجربه ای فراموش نشدنی است. این شهر به علت خیابان های سنگ فرش شده با دیوارهای سفید و البته چشم اندازهای بی نظیر از دریا معروف است.

زیباترین خیابان های جهان 6

 

چنگدو، چین

خیابان جینلی در چنگدوی چین در تمام سال زیبا است. با این حال، هیچ زمانی بهتر از سال نو چینی برای دیدن جادو و زیبایی های این منطقه وجود ندارد. زیرا در این مدت مردم محلی خیابان ها را با تزئینات تشریفاتی محلی نظیر چراغ های فانوسی قرمز آراسته می کنند.

زیباترین خیابان های جهان 7

 

تهران، ایران

رشته کوه های البرز باشکوه در شمال تهران در یک پرتره عالی توسط ردیفی از ساختمان های مسکونی، برج میلاد و تونل معروف توحید (سومین تونل طولانی خاورمیانه) قرار گرفته است. وجود کوه و برج در کنار ساختارهای بتنی شهری، تضادی زیبا از طبیعت و شهر در منطقه تونل توحید فراهم آورده است. این منظره زیبا، از بین ۷۱ خیابان مورد بررسی، رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده است.

تونل توحید تهران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما