شناسهٔ خبر: 67334710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وحدت علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان مثال‌زدنی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، وحدت، همدلی و هماهنگی بین علمای اهل تسنن و تشیع کشورمان را مثال‌زدنی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دیدار جمعی از علما و روحانیون کاروان‌های اهل سنت در مکه که مولوی اسحاق مدنی؛ رئیس و اعضای شورای افتای اهل سنت، معاونین فرهنگی و بین الملل و مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند، علمای حاضر در جلسه از شرایط و تسهیلات ایجاد شده برای زائران اهل تسنن و دسترسی مناسب‌تر به مسجدالحرام برای تسهیل در امر حضور در نمازهای جماعت و زیارت تقدیر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به آثار مثبت اتحاد مسلمانان، وحدت و همدلی شکل گرفته در ایران اسلامی را الگو برای سایر ملت‌ها و کشورهای مسلمان و راهکار مقابله با دشمنان دانست.

وی با اشاره به جنایات رژیم کودک‌کش در به خاک و خون کشیدن پاره‌های تن اسلام در نوار غزه و انزجار امت اسلامی از این جنایات، ابراز امیدواری کرد که دعای زائران حج پیروزی امت اسلام در فلسطین را رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به نقش پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش و توجه به ارزش‌های معنوی در سراسر جهان اشاره کرد و افزود: با این پیروزی، گرایش به دین و معنویت در جهان فزونی گرفت و مردم را به حرکت در آورد.

وی تصریح کرد: امامین انقلاب در پیام ها و احکام صادره برای نمایندگانشان در حج و زیارت به موضوع وحدت مسلمانان در حج توجه ویژه داشته‌اند وهمه باید تلاش کنیم این مسیر تقویت شود.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: برنامه‌هایی مانند گرامیداشت خادمان ضیوف‌الرحمان و ... که در چادرهای زائران ایرانی در ایام تشریق برگزار می‌شود مشابه آن در خیمه‌های دیگر کشورها دیده نمی‌شود.

وی در ادامه با توجه به برخی نکات مطرح شده از سوی حاضران، به راه‌اندازی مدارس حج در استان‌های مختلف، چگونگی اسکان زائران در حج و عمره، حضور پزشکان در حج و تفاوت آن با گذشته، وجود برخی نواقص در عرفات و منا با وجود ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف به کشور میزبان و... توضیحاتی بیان کرد و درعین حال گفت: برخی از ضعف‌ها و نقص‌ها همچنان وجود دارد چرا که شرایط این کشور متفاوت است، هرچند عربستان کارهای زیادی را هم برای حج انجام داده ولی برای رفع این نواقص آنها باید اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه در مقایسه با چند دهه اخیر حج‌گزاری ایرانیان امسال کمترین تعداد کارگزار به نسبت زائران به حج اعزام شده‌اند، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته همچنان سهمیه کارگزاران و خادمان ضیوف‌الرحمان نسبت به آنچه عربستان مقرر کرده بیشتر است هر چند که فاصله معناداری با گذشته ایجاد شده است.

وی افزود: 900 هزار نفر همچنان در صف تشرف به حج قرار دارند و به‌کارگیری کارگزاران مانند دهه‌های گذشته دیگر امکان‌پذیر نیست.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار که در فضایی سرشار از صمیمیت و همدلی انجام شد حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اکبری؛ مدیراهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در گزارشی حضور پر شور علمای اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری را نمونه‌ای از اخوت و برادری دینی دانست.

وی گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری راهی جز اخوت و برادری دینی وجود ندارد و در ایران اسلامی به برکت رهنمودهای امام امت و مقام معظم رهبری شیعه و سنی در کنار هم به فکر حفاظت از اصل اسلام و مقابله با دشمنان دین خدا هستند و نمونه آن را در حج امسال در روز عرفه و در صحرای عرفات در برگزاری مراسم برائت در چادرهای زائران اهل تشیع و اهل تسنن شاهد بودیم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما