شناسهٔ خبر: 67334628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رشد بیش از ١٠٣ درصدی تولید واگن باری نو در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به رشد بیش از 100درصدی تولید واگن باری نو در دولت سیزدهم گفت: در این دولت ۳ هزار و ۹۹۰ دستگاه واگن باری به سیستم ریلی کشور اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری با اشاره به افزایش ظرفیت حمل مسافر از طریق ریل گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با کاهش کرونا حمل مسافر روند افزایشی داشت به‌طوری که با جابه‌جایی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ رکود تاریخ حمل مسافر جابه‌جا شد و در سال ۱۴۰۲ با ۲ میلیون افزایش به بیش از ۳۱ میلیون نفر رسید.

وی افزود: مجموع ناوگان توسعه‌یافته در دوره ٣٣ ماهه دولت سیزدهم ۴هزار ۲۴۷ بود که ۳هزار ۹۹۰ دستگاه واگن باری نو تولید داخل با کمک بخش خصوصی به شبکه اضافه شد که بیش از ١٠٣ درصد رشد تولید واگن نو در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل صورت گرفته است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: در راستای اتصال شبکه‌های بزرگ، ٣ بنگاه فولاد ارفع کندله‌سازی مهاباد، سایپا سیترون کاشان و... را به خطوط ریلی متصل کردیم و محصولات این شرکت‌ها از طریق ریل حمل خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم با کاهش سوانح ریلی روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: تا سال ۹۹ سالانه ۲۳۸ سانحه به وقوع می‌پیوست که با کاهش سوانح توانستیم در سال ۱۴۰۲ به ۱۸۴ سانحه برسیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به تقاطع‌های هم‌سطح با جاده‌ها اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۷ تقاطع سانحه‌خیز را به تقاطع غیر هم‌سطح تبدیل کردیم.

وی در ادامه به ممنوعیت کامل تردد واگن‌های فاقد ترمز در این دولت اشاره کرد و افزود: حدود ٩ هزار و ۶٠٠ هزار واگن در این دولت ترمزدار شده است.

صالحی گفت: برای اولین بار در تاریخ ریلی کشور در سال گذشته بیش از ۸۰۰ واگن، کود پتاس از بندر روسیه به طول۴هزارو ۸۰۰ کیلومتر تا بندر عباس بارگیری و ترانزیت شد که بارگیری این محصول استراتژیک برای اولین بار از طریق ریل صورت گرفت.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: در خرداد ٧٩ واگن ذغال سنگ از روسیه بارگیری شده است و در ابتدای تیر ۶٠ واگن دیگر در حال ترانزیت است که در مجموع ١٣٩ واگن از روسیه به هندوستان ارسال می‌شود و مدت زمان حمل بار به زیر ۵ روز می‌رسد.

وی با اشاره به حمل بار بین‌المللی در دولت سیزدهم گفت: ٩.۴ میلیون تن مجموع حمل بار بین‌المللی بوده که نسبت به مدت مشابه دولت قبل با رقم ٧.۴ میلیون با رشد ٢۴ درصدی روبرو بوده است.

صالحی با بیان اینکه دو خطه‌سازی در بسیاری از مسیر‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در بسیاری از مسیر‌ها که احداث خطوط دوم بسیار دشوار بود با همت نیرو‌های متخصص راه‌آهن انجام شد که مجموع آن‌ها در خطوط تجاری و صنعتی و مسافری به حدود  ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما