شناسهٔ خبر: 67334075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فیلم| طالبان ۲۸ نفر را به اتهام آوازخوانی و نواختن موسیقی دستگیر کرد

فرارو

۲۸ تن از ساکنان شهرستان بغنی استان هلمند در جنوب افغانستان به اتهام آوازخوانی و نواختن موسیقی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نیرو‌های طالبان ویدئویی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ۲۸ تن از ساکنان شهرستان بغنی استان هلمند در جنوب افغانستان را به اتهام آوازخوانی و نواختن موسیقی بازداشت کرده‌اند.

طالبان دستان این افراد را از پشت با ریسمان بسته‌اند و از چهره آن‌ها رو به دوربین فیلم گرفته‌اند. نیرو‌های طالبان، چندین بار و به‌شکل متوالی، شهروندان افغانستان را به اتهام رقص و پایکوبی بازداشت کرده‌اند.

طالبان موسیقی را حرام می‌دانند و به همین دلیل فعالیت موسیقی‌دانان را در افغانستان ممنوع کرده‌اند.

چندین خواننده و نوازنده در دوران حکومت طالبان کشته شدند و عاملان این قتل‌ها هم بازداشت نشدند. شمار زیادی از اهالی موسیقی هم از ترس طالبان و بیکاری کشور را ترک کردند و آوازخوانان و نوازندگانی هم که در افغانستان حضور دارند در بدترین وضعیت اقتصادی ممکن زندگی می‌کنند.

حکومت طالبان در چندین مورد آلت‌های موسیقی را آتش زدند و تاکید کردند که آلات موسیقی نباید نواخته شود. طالبان به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) داخل افغانستان هم دستور داده‌اند که به هیچ وجه موسیقی پخش نکنند.

<div id="video-display-embed-code_1354428" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/915870/1354428?width=700&height=300"></script></div>

نظر شما