شناسهٔ خبر: 67333913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرخ بیکاری در استان البرز به ۷.۴ درصد رسید

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه رشد نرخ بیکاری در استان البرز از ۱۰.۵ به ۷.۴ رسیده است، گفت: در ۳ سال و چند ماه دولت سیزدهم بیش از ۱۵۶۰ تخت بیمارستانی به سرانه تخت های کشور افزوده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان البرز با اشاره به اینکه در روز پنجشنبه مراسم اربعین شهدای خدمت و شهید جمهور در البرز  برگزار می‌شود، گفت: ما باید با تبیین‌گری و اطلاع‌رسانی از دستاوردهای نظام بویژه در دولت سیزدهم، در جامعه اعتمادافزایی و امیدبخشی کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه  رشد مشارکت مردم استان البرز در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول و دور دوم نشان از اعتماد مداوم به این نظام بود، افزود: البرز به عنوان ایران کوچک نماد اتحّاد مردم کشور بوده است.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌هایی که در 3 ماهه‌ اول سال با حضور مسئولین کشوری و لشکری در استان البرز افتتاح شد، عنوان کرد: 5 هزار 635 پروژه در سامانه منتاک ثبت شده و به لحاظ تعدد پروژه‌ها دارای رتبه اول و در سامانه ایران‌یار نیز 120 پروژه ثبت شده است که نشان از مسیر ترقی در استان البرز است.

وی با بیان بخشی از دستاوردهای دولت من جمله احیای بیش از هزار و 300 معدن کوچک مقیاس، احیای بیش از 8 هزار واحد اقتصادی راکد و ایجاد 120 هزار اشتغال، عضویت رسمی در پیمان همکاری‌های شانگهای، انعقاد 370 تفاهم‌نامه در حوزه‌های اقتصادی، افزایش 9.7 درصدی ارزش صادرات، گذر از تجارت 100 میلیارد دلاری، 4هزار و 193 میلیون دلاری سرمایه خارجی جذب شده و غیره بوده است.

استاندار البرز با توجه به اینکه در دولت نهم و دهم مجموعاً یک میلیون و 200 مسکن ساخته شد و از این تعداد حدود 800 هزار واحد تحویل داده شده است، بیان کرد: از این تعداد حدود 400 هزار واحد مسکن مهر در کشور مانده بود که دولت سیزدهم خود را موظف به تحویل آن کرد و تنها در شهرجدید مهستان حدود 10 هزار و 300 واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

عبداللهی با بیان اینکه رشد نرخ بیکاری در استان البرز از 10.5 به 7.4 رسیده است، افزود: در 3 سال و چند ماه دولت سیزدهم  بیش از 1560 تخت بیمارستانی به سرانه تخت های کشور افزوده شد.

نماینده عالی دولت در ادامه گفت: طبق مصوبه وزارت کشور دو طبقه شدن اتوبان تهران _کرج با همکاری سرمایه‌گذار صورت می‌پذیرد زیرا دولت توان پرداخت هزینه  آن را ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما