شناسهٔ خبر: 67333852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با خانواده شهید مصطفوی مطرح شد؛

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:علل سانحه‌ سقوط بالگرد رئیس جمهور پیگیری می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به بازسازی صحنه سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور با حضور متخصصین و کارشناسان، گفت: بر اساس تجارب قضایی و نظرات کارشناسی بر روی قطعات بالگرد، پیگیر علل وقوع این سانحه‌ دلخراش خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان امروز یکشنبه در سومین روز هفته قوه قضاییه با حضور در منزل شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سیدطاهر مصطفوی خلبان اصلی پرواز رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی؛ با همسر و فرزندان این شهید عالی قدر دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در این دیدار با اشاره به آیه ۱۵۴ سوره بقره "وَ لا تَقولوا لِمَن یُقتَلُ فی‌ سَبیلِ اللهِ اَمواتٌ بَل اَحیاءٌ وَ لکِن لا تَشعُرون؛ به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده اطلاق نکنید؛ اینها زنده‌اند" گفت: بهترین تعبیری که راجع به شهید مصطفوی و شهدای خدمت می‌توان داشت همین آیه است که رهبر معظم انقلاب در چهاردهم خرداد امسال در مراسم سالگرد امام خمینی(ره) اشاره فرمودند که این آیه مطلق است، بحثی از حرکت نظامی و جنگ و قتال و مانند اینها نیست. هر کجا انسان در راه خدا گام بردارد و اگر حادثه‌ای بر او رخ دهد و در آن راه کشته شود، همان شهیدی محسوب می شود که خداوند متعال می‌فرماید این‌ها را مرده نپندارید، شهدای خدمت نیز زنده‌اند و بر سفره گسترده الهی از نعمات خداوند متعال ارتزاق می‌کنند.

وی، مرگ را از طبیعیات این عالم دانست و افزود: طبیعی است که هر کسی به یک صورتی از این دنیا برود، اتفاقات طبیعی مثل مریضی یا تصادف و هر عامل دیگر، اما آنچه مهم است این است که انسان در راه خدا و یک هدف عالی به لقای او بپیوندد و همچون شهید مصطفوی نامش در دفتر الهی ثبت شده و جاویدان بماند.

براساس این گزارش در این دیدار که امیر سرتیپ خلبان میر سمیعی فرمانده آشیانه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از معاونین سازمان قضایی نیروهای مسلح حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با غنیمت شمردن شهادت این شهید ارتش اظهار داشت: این شهید ۲۵ سال در آشیانه هواگردها خدمت کرد و معتمد سران قوای کشور بود و قریب به هزار پرواز برای شهید رئیسی در راه خدمت به مردم انجام داد. شهید مصطفوی با آن سبقه و تعلقات دینی و مذهبی از جمله تقید به نماز اول وقت و حضور در مسجد، شهادت برای ایشان و شهدای خدمت، غنیمتی بزرگ و در خور شان آنان بود زیرا این سانحه به دلیل خدمت رئیس جمهور شهید به مردم و افزودن عزت جمهوری اسلامی ایران رخ داد و رضایت الهی در خدمت به خلق است.

وی در ادامه خطاب به همسر شهید خلبان سیدطاهر مصطفوی گفت: به عنوان مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس وظایف ذاتی سازمان، موظف بودم سانحه بالگرد ریاست جمهور و همراهان ایشان را بررسی کنم، به همین خاطر از نزدیک به محل حادثه رفتم و با حضور متخصصین و کارشناسان امر و بازسازی صحنه سانحه، بر اساس تجارب قضایی و نظرات کارشناسی بر روی قطعات بالگرد، پیگیر علل وقوع این سانحه‌ دلخراش خواهیم بود.

این مقام قضایی ضمن توصیه به صبوری در این مصیبت‌های سخت گفت: آنچه که مهم هست صبوری و شکیبایی در اینگونه مصیبت‌هاست که طبق روایات برای انسان دو اجر ثبت می‌شود، اجر در مصیبت و اجر صبر بر مصیبت و الحمدلله شما خانواده آن شهید از هر دو اجر برخوردارید.

وی ادامه داد: صلابت شما و دختران گرانقدر و پسر بزرگوار این شهید، مایه افتخار ملت ایران است، اگرچه از این مصیبت دلشکسته شدید اما همچون‌ حضرت زینب و امام سجاد علیهماالسلام، شاکر بودید و با صلابت در میان جامعه و در رسانه ها ظاهر شدید و دشمن را با صبر خود ناامید کردید.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان ضمن عرض تبریک و تسلیت به همسر و فرزندان شهید مصطفوی گفت: از خداوند متعال برای آن شهید خلبان حشر با اولیاء الهی و امام حسین علیه السلام و برای شما خانواده آن شهید سرافراز، صبر و اجر مسئلت می نمایم و از خداوند می خواهم نسل شهید مصطفوی، آن طور که شهیدتان انتظار دارد، تربیت بشوند و ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشند.

شهید امیر سرتیپ دوم خلبان سیدطاهر مصطفوی ۵۵ ساله خلبان اصلی پرواز رئیس‌جمهور با تخصص خلبانی بالگرد ۲۱۴ با ۲ هزار ساعت پرواز بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه همراهان خود، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما