شناسهٔ خبر: 67333818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوتین: روسیه تنها به تجهیزات نظامی خود می‌تواند متکی باشد

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهور روسیه امروز (یکشنبه) گفت که این کشور در تامین تجهیزات نظامی، تنها می‌تواند به تجهیزات ساخت خود متکی باشد و در این مسیر نیز موفق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» در نشستی با فارغ‌التحصیلان موسسات نظامی روسیه با اشاره به اقتصاد پایدار وزارت دفاع این کشور، اظهار داشت: در این شرایط ما فقط می‌توانیم به خودمان تکیه کنیم. قرار نیست کسی بیاید و با آغوش باز چیزی به ما بدهد.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد که «همه چیز را باید خودمان انجام دهیم. ما موفق به انجام آن می‌شویم.»

پوتین همچنین تاکید کرد که وظیفه این است که با محصولات و فناوری‌ها در تمام زمینه‌های مهم، نیازهای خود را تامین کنیم.

به نوشته اسپوتنیک، روسیه در سال‌های اخیر با تحریم‌های گسترده‌ای مواجه شده است، با این حال همان طور که مقامات مسکو به آن اشاره کرده‌اند، این کشور برای تامین نیازهای خود به خودکفایی رسیده است.

پوتین روز جمعه (اول تیرماه) نیز اعلام کرد که روسیه قصد دارد سه گانه هسته‌ای کشورش را بیشتر توسعه دهد زیرا تضمینی برای بازدارندگی استراتژیک و توازن قدرت در جهان است.

سه گانه هسته‌ای روسیه شامل موشک های زمین پایه قاره پیما با قابل حمل کلاهک های هسته‌ای، ناوهای مجهز به موشک‌های بالستیک اتمی و هواپیماهای مجهز به موشک‌های هسته‌ای است.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین‌تر نظامی، آشکارا به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند؛ موضوعی که از نگاه ناظران و مقام‌های روس محقق نخواهد شد.

نظر شما