شناسهٔ خبر: 67333673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علیمردانی:

مسئولان راه اصلاح طرح نفصیلی و تطابق با نیاز مردم را فراهم کنند

صاحب‌خبر -
مسئولان راه اصلاح طرح نفصیلی و تطابق با نیاز مردم را فراهم کنند
خبرگزاری آریا - نماینده مردم بهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه در بسیاری از موارد طرح های تفصیلی توسط افرادی نوشته می‌شود که شناختی از آن شهرها نداشته و مرکز نشین بوده اند از مسئولان خواست تا مسیر اصلاح طرح نفصیلی و هادی و تطابق آن با نیاز مردم را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا، منصور علیمردانی در نشست علنی امروز ( یک شنبه سوم تیر ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و عید غدیر خم از مردم حوزه انتخابیه خود برای اعتماد به وی تشکر و قدردانی کرد و گفـت: حضور پر شکوه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران و خلق حماسه دوم در تکمیل حماسه استقبال از پیکر شهدای خدمت را از ملت همیشه در صحنه و بیدار ایران انتظار دارم.
وی با بیان اینکه کشور ما سالها با معضل بیکاری طولانی مدت و مزمن رو برو بوده است عنوان کرد: این بیماری نه تنها باعث مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای جوانان شده بلکه باعث افزایش سن آنها برای ورود به بازار کار نیز شده است. بسیاری از جوانان ما سالهای متمادی را صرف جست و جوی کار مناسب کردند اما به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی و یا عدم تطابق مهارت هایشان با نیاز بازار کار نتوانستند شغلی متناسب با تحصیلات و توانایی خود پیدا کنند.
این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: اکنون که پس از سالها انتظار گاها فرصت شغلی مناسب برای این جوانان فراهم می‌شود با سد محدودیت سنی استخدام رو برو می شوند به منزله بستن درب امید به روی این قشر از جامعه بوده و باعث از دست رفتن سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌شود.
نماینده مردم بهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس دوازدهم افزود: طرح تفصیلی شهرها و طرح هادی روستاها نقشه راهی برای توسعه و عمران کشور بوده اما متاسفانه در بسیاری از موارد طرح های تفصیلی توسط افرادی نوشته می‌شود که شناختی از آن شهرها نداشته و مرکز نشین بوده اند و حتی تحت تاثیر القائات افراد سودجو و نئو فئودال قرار دارند. این موضوع خرید مسکن را برای مردم بسیار دشوار کرده و فشار زیادی به خانوارها وارد آورده است. از مسئولان امر انتظار داریم که واقع بینانه و بدون تعصب برای حل مشکل مردم راه اصلاح طرح هادی و طرح تفصیلی را بگذارند و فرصت تطابق این طرح ها را با نیازهای جامعه فراهم نمایند.
علیمرانی اضافه کرد: متاسفانه در سالهای اخیر افزایش اجاره بها و ودیعه مسکن هیچ تناسبی با درآمدها و هزینه های جاری مردم ندارد و بسیاری از مردم مجبور هستند بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف اجاره مسکن کنند و از سایر نیازهای ضروری زندگی خود محروم بمانند. در این شرایط نیاز به مداخله ارگان های حمایتی برای حمایت از افراد کم بضاعت و ناتوان مالی برای جلوگیری از بی سرپناه شدن آنها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
وی تاکید کرد: به نمایندگی از مردم شریف شهرستان‌های ابهر و خرم دره پیشنهاد میکنم وزارت راه و شهرسازی با تامین زمین مسکونی و تولید مسکن با مشارکت مردم و صرفا نظارت دولت در راستای اجرای شعار سال مقام معظم رهبری و پرهیز از هرگونه رانت و فساد در تامین مسکن اجاره به شرط تملیک بلند مدت برای افراد فاقد مسکن قدم بردارد. طرح مسکن اقدام ملی بدون وجود قرارداد میان دولت و متقاضان مسکن که به طور همزمان مجبور به پرداخت اقساط مسکن ملی، ودیعه مسکن و پرداخت اجاره بها مسکن فعلی خود هستند اگر برای تولید مسکن برنامه داشته باشد برای مصرف آن بدون برنامه است. مسئولان توجه کنند متقاضیان مسکن ملی درآمدی معادل حداقل دستمزد دارند و قادر به تامین هزینه های معیشتی خود نیستند.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: پیرو ابزار محبت مقام معظم رهبری به پرستاران و کادر درمان شاغل در ایام کرونا و اعطای لقب ایثارگر به آنها شایسته بود این عزیزان هم در کنار ایثارگران جبهه های جنگ در مشاغل خود تبدیل وضعیت می شدند که عدم انجام این مهم اجحاف در حق این عزیزان بوده و امید می رود در سال جاری کوتاهی جبران شود. برای جلوگیری از واقعی مانند بیمارستان قائم رشت، لازم است، توجه بیمارستان نور خرم دره در اولویت کاری وزارت بهداشت قرار بگیرد./
پایان پیام

نظر شما