شناسهٔ خبر: 67964103 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اولویت معاون اول رئیس جمهور دیدار با نمایندگان فراکسیون امید است؟!

این نگرانی وجود دارد که اعضای یک فراکسیون ناکارآمد که این روزها در اولویت دیدارهای معاون اول قرار گرفته‌اند، ناکامی‌های دوران مجلس را به دولت جدید منتقل کنند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا عارف در اولین روزهای پس از انتصاب به عنوان معاون اول رئیس جمهور با اعضای هیئت رئیسه ادوار فراکسیون امید دیدار کرد.

فارغ از محتوای جلسه ایشان با نمایندگان ادوار فراکسیون امید، نفس این دیدار در روزهای شلوغ و پرکار پزشکیان، آن هم در حالی که چالش تشکیل کابینه پیش روی رئیس جمهور و معاون اول وی قرار دارد مورد سوال است.

این دست دیدارهای سیاسی عارف با نمایندگان ادوار، آن هم طیف اصلاح طلب، نشان دهنده رویکرد سیاسی وی است که البته قابل پیش‌بینی بود. موضوعی که برخی رسانه های اصلاح طلب به آن انتقاد داشتند و مطالبه انتصاب یک چهره اقتصادی را با توجه به مسائل کشور برای معاونت اول رئیس جمهور مطرح می کردند.

اینکه عارف با اعضای فراکسیونی که خود در دوران نمایندگی ریاست آن را برعهده داشت، دیدار می‌کند گرچه کم اهمیت است اما حامل پیام‌ سیاسی است.


عملکرد ضعیف و کارنامه بی‌مایه‌ فراکسیون امید در مجلس دهم از یک طرف و پشت پا زدن آنها به عارف در انتخاب رئیس مجلس از طرف دیگر، با انتقادات زیادی از سوی بسیاری از اصلاح طلبان مواجه شد؛ تا جایی که عده‌ای از اصلاح طلبان با انتصاب عارف به عنوان معاون اول به واسطه عملکرد ضعیف فراکسیون امید مخالف بودند.

لطمه جدی فراکسیون امید به آبروی مجلس دهم، ناکارآمدی مجلس وقت و در نتیجه نارضایتی مردم که منجر به کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم شد، از جمله نکاتی است که در کارنامه اصلاح طلبان ثبت شده است. از همین رو این نگرانی وجود دارد که اعضای یک فراکسیون ناکارآمد که این روزها در اولویت دیدارهای معاون اول قرار گرفته‌اند، ناکامی‌های دوران مجلس را به دولت جدید منتقل کنند.

نظر شما