شناسهٔ خبر: 67333653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

احتمال پیوستن «هزاران» نیروی مقاومت منطقه به حزب‌الله، دل یک رسانه آمریکایی را لرزاند

صبح امروز بود که خبر رسید مقاومت اسلامی عراق و نیروهای مسلح یمن 2 عملیات مشترک علیه رژیم صهیونیستی را انجام دادند و حالا یک رسانه آمریکایی از احتمال پیوستن «هزاران» نیروی مقاومت منطقه به حزب‌الله سخن گفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، هنوز ساعتی از هشدار شدید حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی با انتشار فیلمی از بخشی از سخنرانی سید حسن نصرالله نمی گذرد که آسوشیتدپرس در یک گزارش درباره تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، از احتمال پیوستن «هزاران» نیروی مقاومت منطقه به حزب‌الله خبر داد.

به نظر می رسد این احتمال وجودش از نبودنش بیشتر است زیرا از یک سو، یمن، از سوی دیگر عراق، از یک سوی دیگر کشورهایی همچون نیکاراگوئه، بلژیک، کلمبیا، ترکیه، لیبی، مصر، مالدیو، مکزیک، ایرلند، شیلی و اسپانیا که به آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه پیوسته اند و این یعنی تعریف درست مقاومت.

آسوشیتدپرس با اشاره به تجربه سوریه و حمایت نیروهای مقاومت منطقه از دولت این کشور، ابراز نگرانی کرد که «ممکن است جنگجویان مورد حمایت از لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان یک بار دیگر به هم بپیوندند و این بار با اسرائیل بجنگند».

این رسانه آمریکایی به سخنان پیشین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و نوشت که در صورت بروز یک جنگ تمام عیار بین حزب ‌الله و رژیم صهیونیستی وضع منطقه می ‌تواند دچار دگرگونی شود.

آسوشیتدپرس به شهادت حاج طالب عبدالله از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت که این اقدام «وضع را بدتر» کرد و حزب الله با شلیک صدها موشک و پهپادهای انفجاری به سمت شمال اسرائیل پاسخ متقابل داد.

سران رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر تهدید کرده‌ اند که در صورت دور نشدن حزب ‌الله از مرز لبنان با فلسطین اشغالی از طریق مذاکره، «اسرائیل به لبنان حمله می‌ کند».

قامات مقاومت لبنان و عراق پیش از این اعلام کردند که در صورت بروز چنین جنگی، نیروهای مقاومت منطقه وارد عرصه خواهند شد.

«یک مقام» گروه‌ های مقاومت عراق به دفتر بغداد آسوشیتدپرس گفته که  در صورت بروز جنگ تمام عیار اسرائیل علیه لبنان، «ما دوشادوش حزب‌الله خواهیم بود».

نظر شما