شناسهٔ خبر: 67333604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی:

برگزاری همایش بانوان کارآفرین خراسان شمالی

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در امور اقشار با اشاره به برگزاری همایش بانوان کارآفرین در استان، گفت: از ظرفیت خراسان شمالی برای رشد اقتصادی استفاده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، محمد براتی امروز _ یکشنبه سوم تیر_ در همایش بانوان کارآفرین اظهار کرد: خراسان‌شمالی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در جهت رشد اقتصادی و علمی دارد که از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: امروزه خراسان شمالی از آن جایگاه اقتصادی مناسب خود که باید داشته باشد بازمانده و بایستی تلاش‌هایی در جهت شکوفا کردن اقتصاد استان صورت گیرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در امور اقشار بسیج ادامه داد: بانوان خراسان‌شمالی نقش فعالی در اقتصاد استان دارند و در حرفه‌هایی که مناسب فعالیت بانوان است می‌توانند بسیار تأثیر گذار باشند.

براتی خاطرنشان کرد: زنان جامعه‌ی ایران این توان را دارند که هم در فعالیت‌های اقتصادی نقش فعالی داشته باشند و هم اینکه در جهت رشد و شکوفایی فرزندان خود مؤثر باشند.

وی افزود: سپاه خراسان‌شمالی و بسیج اقشار تمام تلاش خود را دارد تا مطالبه گری لازم در زمینه توسعه اقتصادی را از مسؤلین داشته باشد و زمینه را برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر مردم ایجاد کند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: افرادی که برای ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شده‌اند پایه‌های اخلاقی و علمی این منصب را دارند اما مردم باید فردی که از دیگران بهتر است را انتخاب کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه در امور بسیج اقشار در انتها گفت: همایش بانوان کارآفرین در جهت تحقق شعار سال و پیشرفت اقتصادی استان برگزار شد؛ بانوان عنصری مهم در اقتصاد جامعه هستند که می‌توانند هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کنند و موجب توسعه استان شوند.

جواد ایزانلو، مسؤل بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه حضرت جوادالائمه (ع) نیز گفت: همایش بانوان کارآفرین خراسان‌شمالی به منظور آشنایی این افراد با یکدیگر و همچنین تقدیر از زحمات ایشان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه برای مدیران کل ادارات اقتصادی و بانوان کارافرین استان تدارک دیده شده تا زمینه آشنایی آنها با یکدیگر و رفع موانع ایشان در امر تولید را فراهم کند.

مسؤل قشر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه خراسان‌شمالی ادامه داد: بانوان همواره ثابت کرده‌اند از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی برخوردار هستند و بایستی بستر لازم برای استفاده از این ظرفیت در جامعه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه و اعتلای یک جامعه، نقش زنان آن جامعه در فعالیت‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اقتصادی است.

ایزانلو تاکید کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در جامعه ایران ۱۴ درصد است در حالی که این مقدار در حوزه‌های فرهنگی و علمی به مراتب بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: حضور کمرنگ بانوان در حوزه اقتصادی در حالی است که بیش از ۶۰ درصد از اساتید دانشگاه زن هستند و میزان مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی نیز می‌تواند افزایش یابد.

حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی نیز در این مراسم گفت: مسؤلین وظیفه دارند تا بسترهای لازم برای کارآفرینی و اعتلای اقتصادی را در جامعه به وجود آورند.

حجت‌الاسلام نوری اظهار کرد: دین و دنیا با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ دارند و توجه افراد باید توأمان به این دو امر باشد.

وی افزود: همان اجر و پاداش فراوانی که برای مجاهد فی سبیل‌الله در اسلام تعیین شده است برای فردی که در جهت کسب درآمد حلال تلاش می‌کند نیز در نظر گرفته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی ادامه داد: بیکاری و اوقات فراغت زیاد داشتن باعث ایجاد فساد در انسان می‌شود و زمانی که وقت جوانان به کار گذرانده شود به سمت فساد نمی‌روند.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کارآفرینی از آن جهت امر مهمی است که از بیکاری مردم و گسترش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و همچنین باعث بالا بردن معنویت جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: مسؤلین وظیفه دارند تا بسترهای لازم برای کارآفرینی و اعتلای اقتصادی را در جامعه به وجود آورند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر انتخابات گفت: سرنوشت جامعه ما امروز با مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح تعیین می‌شود که زنان می‌توانند نقشی مؤثر در این مورد داشته باشند.

در پایان این همایش از بانوان کارآفرین خراسان‌شمالی با اعطای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما