شناسهٔ خبر: 67333549 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند:

سرود امیر عالم در بیرجند تولید شد

خراسان جنوبی- مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره(س) بیرجند گفت: به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، سرود امیر عالم به همت گروه سرود مصباح این کانون تولید و منتشر شد.

صاحب‌خبر -

مهدی حقیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: یکی از برنامه‌های کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره (س) برای دهه امامت و ولایت تهیه و تولید سرود امیر عالم به همت گروه سرود مصباح بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های گروه سرود مصباح از سال ۱۳۹۷ شروع شده و از سال ۹۸ به صورت تخصصی در حوزه سرود فعالیت داریم.

حقیری با اشاره به اینکه گروه سرود مصباح تاکنون ۳۰ اثر تولید و منتشر کرده است، افزود: از این تعداد پنج اثر با موضوع امیر المومنین (ع) و غدیر به همت گروه سرود مصباح کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بیرجند تهیه شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت صدیقه طاهره (س) بیرجند در ادامه بیان کرد: عناوین پنج اثر این گروه سرود با موضوع امیرالمومنین (ع) شامل حضرت عشق، غدیر یعنی، من غدیری ام، مولا مولا و امیر عالم است.

وی با بیان اینکه سرود امیر عالم امسال به مناسبت فرارسیدن عید غدیر تولید شده است، ادامه داد: این اثر در استودیو مصباح مسجد حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تولید شده و شعر این اثر را سیدمحمد صادق قاسمی سروده است و قسمتی هایی از شعر تلخیص از مداحی هایی معروف بوده است.

حقیری در پایان گفت: این سرود در آستانه عید سعید غدیرخم در فضای مجازی در حال انتشار است و در اماکن مختلف شهر بیرجند این گروه سرود اجرا خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما