شناسهٔ خبر: 67333511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ سوم تیر 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

افزايش ۵۰۰ هزار متر مربع به زیربنای دانشگاه فرهنگیان  در دولت سيزدهم

رضامراد صحرایی در مراسم افتتاح ۱۴ پروژه در قالب ۳۰ کلاس درس در استان مرکزی گفت: دانشگاه فرهنگيان نرم افزار تربیتی کشور است . در دولت شهید جمهور ۵۰۰ هزار متر مربع به زیربنای دانشگاه فرهنگیان افزوده شد و در این دولت تربیت معلم به جایگاه اصلی خودش برگشت، امروز باید تلاش کنیم بهترین خوابگاه و امکانات و اساتید  و.... برای دانشجومعلمان باشند چون این عزیزان تربیت کننده نسل آینده هستند.

گفتی است در این مراسم ۱۴ پروژه آموزشی در قالب ۳۰ کلاس درس با زیر بنای ۶۵۰۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان شامل خوابگاه دانشجویی،زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهر ها و روستاهای استان مرکزی افتتاح شد.

تغييرمحدوده جغرافیایی مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تغییر محدوده جغرافیایی مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان خبر داد.

وي اظهار کرد: امسال از مرکز پرگاری که مدرسه وجود دارد تا شعاعی از مدرسه دیگر، محدوده ثبت‌نام است که فاصله نزدیک به مدرسه، مبنای عمل است و در هر شهر و همچنین شعاع هر مدرسه نسبت به مدرسه دیگر متفاوت است.

برگزاری فرایند انتخاب «شهردار مدرسه» در ۴۴۰ مدرسه شهر تهران

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به طرح «شهردار مدرسه» اظهار کرد: این طرح در طول سال گذشته تحصیلی در ۴۴۰ مدرسه در شهر تهران برگزار شد و ان‌شاءالله برای سال تحصیلی پیش رو، این تعداد به ۵۱۰ مدرسه خواهد رسید و دانش‌آموزان شهردار مدرسه خود را خواهند شناخت.

نمرات دانش‌آموزان پایه نهم‌ تا 11 تیر در سامانه سیدا اعلام می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی پایه نهم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم‌ نمرات دانش‌آموزان‌ از طریق مدیران و معلمان از سطح مدارس تا تاریخ 11 تیر در سامانه سیدا بارگذاری شود تا فرم هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر شود.

بر طبق آمار ارائه شده توسط امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بیش از 90 درصد دانش‌آموزان در آزمون‌های رغبت و توانایی شرکت کردند و با بارگذاری نمرات امتحانی، هدایت تحصیلی آنان تکمیل خواهد شد.

افتتاح ۲ هزار و ششصد و پنجاه‌و‌یکمین فضای ورزشی طرح ملی شهید‌سلیمانی در شیراز

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت‌ طرح شهیدسلیمانی که از یادگارهای دولت شهید‌رئیسی است همچنان در کشور در حال اجراست و امروز دو هزار و ششصد و پنجاه‌و‌یکمین فضای ورزشی طرح کشوری شهید‌سلیمانی در شیراز به بهره‌برداری رسید.

ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد بعد از صدور برگه هدایت تحصیلی

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش ثبت‌نام مدارس شاهد پایه دهم (دوره دوم متوسطه) بعد از صدور برگه هدایت تحصیلی آغاز می‌شود گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

پناهی روا با بیان اینکه زمان پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در میان پایه‌های مدارس شاهد در کلیه دوره‌های تحصیلی از اول تا پانزدهم مردادماه است ادامه داد: پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه  my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود.

تیم المپیاد ریاضی‌ امروز به چین اعزام می‌شوند؛

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان خبر داد ‌تیم المپیاد دانش‌آموزی ‌ریاضی جمهوری اسلامی ایران امروز به مسابقات بین‌المللی چین اعزام می‌شود.

وي گفت: امسال ایران در رشته‌های مختلف ‌در المپیادهای جهانی حضور پیدا خواهد کرد. اعزام به مسابقات المپیادها در تابستان اتفاق می‌افتد. از 31 تیر تا اواخر شهریور اعزام دانش‌آموزان به المپیادهای جهانی صورت خواهد گرفت.

شروع ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی از 16 تیر

فرآیند پذیرش و انتخاب واحد ترم تابستان 1403 دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی، از تاریخ 16 تیر‌‌ آغاز خواهد شد و تا 27 تیر ‌ادامه دارد. دانشگاه تربیت دبیر شهید‌رجایی مطابق سنوات گذشته اقدام به برگزاری ترم تابستان در سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری کرده است. دانشجویان می‌توانند برای اطلاع از اخبار تکمیلی و جزئیات بیشتر درباره ترم تابستان به اطلاعیه دانشگاه مراجعه کنند.

آغاز فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان از امروز

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی از امروز آغاز می‌شود گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی سراسر کشور تا پایان تابستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال، ۱۴ کارویژه برای تابستان دانش‌آموزان تعریف شده است افزود: امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برگزار خواهد شد ادامه داد: ۱۱۸۲ کانون، ۸۴۰ دارالقرآن مدارس منتخب از ۱۱۲ هزار مدرسه کشور و ۳۴۶ برنامه اوقات فراغت با امید یک تابستان خوب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

نظر شما