شناسهٔ خبر: 67333235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست مصلحین و حکمین قرآنی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - نشست مصلحین و حکمین قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ گروه‌های مرجع، بزرگان ایلات و عشایر، ریش‌سفیدان و معتمدین فعال در محلات و در راستای مشارکت در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سرمایه های اجتماعی روز یکشنبه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه صلح یاران ظرفیت بزرگی برای استان محسوب می شوند گفت: در نگاه الهی اقدامات و کارهایی که صلح یاران انجام می دهند، قابل قیمت گذاری نیست و خداوند متعال خریدار این اقدامات شما است.

محمدطیب صحرایی با بیان اینکه اشاعه فضایل اخلاقی، سخاوتمندی، محبت و احترام باید در جامعه فراتر از قانون باشد افزود: قانون اجازه قصاص می دهد اما خداوند بخشش را ارجح می داند و لذا ما باید برای اینکه جامعه در صلح و آرامش باشد، روز به روز بر تلاش خود در این مسیر بیفزاییم.

وی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را برای کاهش اختلاف ها و تنش ها در جامعه ضروری ارزیابی کرد و گفت: استان کرمانشاه ۶ سال رتبه اول بیکاری در کشور بود تاجاییکه نرخ بیکاری در آن به ۲۲.۶ درصد رسید اما امروز تقریبا این نرخ نصف شده است.

نشست مصلحین و حکمین قرآنی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم در این مراسم با تاکید براینکه مسایل و موضوعات اجتماعی صرفا راهکار اجتماعی دارند گفت: مطالعات انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ نشان می دهد که امام راحل هم تنها به پشتوانه مردم دست به انقلاب زدند و این انقلاب تا به امروز و در همه بحران ها و عرصه ها به همین پشتوانه توانسته است بر مشکلات فائق آید.

علی شعبانی با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه تاثیرگذاری گروه های مرجع کاهش یافته است افزود: ما در استان کرمانشاه ۲۰۰ هزار آواره جنگی داشتیم که با همت مردم سر و سامان گرفتند و باید بدانیم که بدون حضور مردم نمی توانیم بسیاری از مشکلات را مدیریت کنیم و لذا بخش دولتی باید در کنار بخش مردمی قرار بگیرد چراکه خود مردم بهترین حلال مشکلات هستند.

معاون شورای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه هم با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۶ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده است، گفت : ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده معادل ۳۴ درصد به سازش ختم شده است.

نشست مصلحین و حکمین قرآنی در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد

یزدان فلاحی با اشاره به اینکه در همین مدت ۱۳۲ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه شده است و ۱۳۳ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده هم تعیین تکلیف شده است اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف استان ۲ شعبه ویژه برای پرونده های قتل داریم و لازم به ذکر است که در یک سال گذشته ۳۰ پرونده قتل در استان با صلح و سازش طرفین مختومه شده است.

وی صلح یاران را بازوان توانمند دستگاه قضایی استان دانست و گفت: یک هزار و ۷۰۷ صلح یار در استان کرمانشاه به صورت افتخاری با ما همکاری می کنند که در ۱۵۸ گروه آنها را سازمان دهی کردیم و در سال گذشته هم از ۱۹۴ صلح یار استان با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شدند.

نظر شما