شناسهٔ خبر: 67332652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» برای ۱۰ هزار نوجوان اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» برای ۱۰ هزار نوجوان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر حاج‌علی اکبری، امروز_ یکشنبه سوم تیر- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» در محورهای قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی - ورزشی، تفریحی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای حضور ۱۰ هزار نفر در این برنامه گفت: سال گذشته هشت هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این برنامه‌ها با هدف هم‌افزایی تشکیلاتی و انسجام بخشی به فعالیت‌های تابستانی کانون‌ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت‌های کانون اجرا می‌شود، افزود: پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون‌های فعال از دیگر اهداف فعالیت‌های اجرایی در این طرح است.

علی‌اکبری گفت: طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از یکم تیر تا پانزدهم شهریور برگزار می‌شود و در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.

وی گفت: این طرح برای دومین سال متوالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: این طرح برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان زنجان در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی در ۶۰ مسجد استان زنجان اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ باب مسجد در استان زنجان فعال است، اضافه کرد: ۴۱۴ باب از آنها، کانون‌های فرهنگی هنری دایر شده و ۳۸۹ باب از این کانون‌ها به شکل عمومی و ۲۵ باب به صورت تخصصی ویژه خواهران فعالیت دارد.

محسن اسلامی تصریح کرد: ۱۷۳ باب از کانون‌های عمومی فرهنگی و هنری استان در شهرستان زنجان، ۹۰ باب در خدابنده، ۳۱ باب در ابهر، ۲۳ باب در خرمدره، ۲۹ باب در طارم، ۲۴ باب در ماهنشان، ۱۱ باب در سلطانیه و هشت باب در ایجرود واقع شده است.

اسلامی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ۱۵ هزار و ۵۳۰ نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هستند که از این تعداد در شهرستان زنجان هشت هزار و ۲۷۵ نفر، شهرستان خدابنده سه هزار و ۴۳۶ نفر، ابهر یک هزار و ۱۰۴ نفر، خرمدره یک هزار و ۱۷۹ نفر، طارم ۷۷۸ نفر، ماهنشان ۲۴۲ نفر، ایجرود ۱۰۵ نفر و سلطانیه ۴۰۸ نفر عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح "نشاط و تعالی مسجد و محله " خاطرنشان کرد: این طرح جزو شش طرح اصلی قرارگاه شهید آوینی زنجان و مسجد پایه و خانواده محور با رویکرد همزیستی مومنانه است.

نظر شما