شناسهٔ خبر: 67332616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

آیا لیزر مو‌های زائد باعث سفیدی پوست می‌شود؟

صاحب‌خبر -

بسیاری از افرادی که قصد انجام لیزر دارند، معمولا این سوال را مطرح می‌کنند که آیا سفید شدن پوست با لیزر امکان پذیر است؟ در رابطه با این پرسش باید بگوییم که با لیزر موهای زائد، فولیکول‌ها و ریشه‌های درشت مو از زیر پوست بیرون می‌آیند. در نتیجه نواحی از بدن که به دلیل داشتن موهای ضخیم، ظاهر تیره‌تری دارند بعد از جلسات لیزر یک یا دو درجه روشن‌تر می‌شوند. البته تیرگی‌های هورمونی و ذاتی افراد با استفاده از لیزر از بین نمی‌رود و لیزر موهای زائد رنگ اصلی پوست را تغییر نمی‌دهد. اما با کمک این روش می‌توان تیرگی‌های ناشی از وجود ریشه‌های ضخیم مو را برطرف کرد.

لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می شود؟

برخی از نواحی بدن مانند واژن به دلایلی مانند ژنتیک، افزایش سن، آفتاب سوختگی، مسائل هورمونی و عواملی از این قبیل دچار سیاهی و تیرگی می‌شوند که این موضوع امری طبیعی است. اما بسیاری از خانم‌ها با این موضوع در بدن خود مشکل دارند و به یک دغدغه و چالش بزرگ برای آن‌ها تبدیل شده است. این افراد معمولاً به دلیل سفید شدن پوست با لیزر به سراغ لیزر موهای زائد واژن می‌روند تا به این واسطه تیرگی‌های موجود در نواحی مختلف را برطرف کنند. اما روشن شدن پوست شما با لیزر به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است.

• ضخامت موهای زائد و رنگ آنها

• رنگ پوست فرد و نوع پوست

• نوع دستگاه لیزر

• رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از انجام لیزر

• میزان تجربه و تخصص تکنسینی که برای انجام لیزر به آن مراجعه می‌کنید.

با این حال تاثیر لیزر موهای زائد برای سفیدی پوست ۱۰۰ درصدی نیست و این موضوع برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد. حتی در معدود مواردی اتفاق افتاده که افراد بعد از انجام لیزر دچار تیرگی پوست شده‌اند.

تاثیر لیزر موهای زائد در سفیدی زیربغل

لیزر یکی از روش‌های فوق العاده تاثیرگذار برای رفع موهای زائد بدن است که می‌تواند به روشن شدن پوست کمک زیادی کند. این روش علاوه بر اینکه باعث حذف موهای زائد می‌شود، فولیکول‌هایی که موجب تیره شدن زیر بغل می‌شوند را حذف می‌کند. به این ترتیب لیزر موهای زائد زیر بغل به رفع تیرگی‌های این ناحیه کمک می‌کند و باعث روشن شدن پوست این قسمت از بدن می‌شود. البته این کار باید در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد ، تحت نظر تکنسین متخصص انجام گیرد؛ چرا که به دلیل حساسیت بالای پوست این ناحیه، نحوه استفاده از لیزر، درجه و حرارت آن اهمیت زیادی دارد و اگر به صورت درست اعمال نشود می‌تواند منجر به تحریک پوست، سوختن، افزایش ضخامت پوست و تیره‌‌تر شدن رنگ این ناحیه از بدن شود.

لیزر موهای زائد

تاثیر لیزر موهای زائد در تغییر رنگ پوست چگونه است؟

افرادی که قصد انجام لیزر موهای زائد دارند، معمولاً از عوارض بعد از لیزر از جمله تغییر رنگ پوست می‌ترسند و به همین علت برای حذف موهای زائد به سراغ این روش نمی‌روند. اما لیزر موهای زائد در صورتی که توسط کادر درمان حرفه‌ای و پزشک متخصص انجام شود به دلیل استفاده از دستگاه لیزر با قدرت استاندارد، دوز مناسب و متناسب با شرایط بدنی افراد، هیچ عارضه یا مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما در غیر این صورت، عوارض متعددی از این روش دامن بیماران را می‌گیرد و باعث سوختگی و تغییر رنگ پوست می‌شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بعد از لیزر موهای زائد چه تاثیری در رنگ پوست دارد؟

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بعد از انجام لیزر نه تنها باعث سفید شدن پوست با لیزر نمی‌شود بلکه پوست شما را دچار آسیب‌های جدی و کک و مک می‌کند و می‌تواند شرایط لازم برای ایجاد سرطان‌های پوستی را به بار بیاورد. چرا که بعد از لیزر، پوست معمولاً حساسیت بیشتری به نور خورشید پیدا می‌کند و آسیب پذیری بیشتری دارد. همچنین پوست لیزر شده به علت اینکه نازک می‌شود و مقاومت آن در برابر اشعه‌های مضر خورشید کمتر است، بیشتر در معرض آسیب‌های جدی پرتوهای ماورا بنفش خواهد بود. با توجه به این موارد، معمولا پزشک توصیه می‌کند که به مدت ۶ الی ۸ هفته بعد از لیزر موهای زائد نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. در صورت لزوم، حتما از کرم‌های محافظ، کلاه و دستکش نخی استفاده کنید.

آیا تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد طبیعی است؟

یکی از پرسش‌های پرتکرار درباره تغییر رنگ پوست بعد از لیزر موهای زائد این است که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌شود و این موضوع طبیعی است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. بعد از لیزر موهای زائد معمولاً تغییر رنگ پوست یک اتفاق طبیعی است و اصلاً جای نگرانی ندارد.

این موضوع به دلیل افزایش تولید ملانین و تحریک فولیکول‌های مو در پوست ایجاد می‌شود. در برخی موارد ممکن است که پوست شما به صورت دائمی یا حتی موقت، کمی تیره و یا روشن و سفیدتر ‌شود. این تغییر رنگ پوست بعد از مدت کوتاهی پس از انجام لیزر اتفاق می‌افتد و بعد از گذشت چند هفته یا چند ماه، به طور کامل از بین می‌رود. البته در معدود مواردی هم ممکن است که این تغییر رنگ برای مدت طولانی‌تری باقی بماند. در هر حال شما با مراجعه به یک کلینیک معتبر می‌توانید با پزشکان متخصص این مجموعه راجع به احتمال این تغییرات و نحوه پیشگیری از آنها صحبت کنید و اطلاعات دقیق و کاملی را به دست بیاورید.

لیزر موهای زائد

تاثیر لیزر موهای زائد در سوختگی پوست

در لیزر موهای زائد، ملانین یا رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهند. به همین علت این روش برای افرادی که دارای موهای خاکستری، سفید یا موهای بلوند هستند هیچ تاثیری ندارد. چرا که در موهای روشن، ملانین‌های کمتری وجود دارد و انجام لیزر برای افراد دارای موهای روشن اصلاً کاربردی نیست. همچنین این روش برای موهای قرمز نیز عمل نمی‌کند. چرا که نوع ملانین موجود در این نوع موها کاملاً متفاوت است. اگر در شرایط مطلوب به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرید با توجه به نوع پوست شما، مواردی مانند التهاب، سوزش یا قرمزی در ناحیه لیزر ایجاد می‌شود که این موضوع کوتاه مدت بوده و بعد از انجام لیزر از بین می‌رود.

اما به طور کلی سوختن پوست بعد از لیزر یک پدیده نادر است که در معدود مواردی اتفاق می‌افتد و بیشتر دلایل ایجاد این موضوع به استفاده از دستگاه‌های لیزر بی‌کیفیت، تکنسین نابلد و عدم توجه به نوع پوست مربوط می‌شود.

نگاه کلی به لیزر موهای زائد 

در این مقاله راجع به سفید شدن پوست با لیزر صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، بعد از انجام لیزر موهای زائد پوست شما کمی تغییر رنگ پیدا می‌کند که این عارضه طبیعی است و بعد از گذشت مدت کوتاهی از بین می‌رود. تغییر رنگ پوست در برخی افراد به صورت روشن و در برخی افراد به شکل تیره بروز پیدا می‌کند. این تفاوت به نوع پوست، رنگ پوست، ضخامت موها، رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر و نوع دستگاه لیزر استفاده شده مربوط می‌شود. به طور کلی اگر قصد انجام لیزر دارید حتماً در مورد انتخاب کلینیک، حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهید و با مراجعه به مراکز معتبر، با خیالی آسوده زیر نظر پزشکان متخصص اقدام به لیزر کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما