شناسهٔ خبر: 67332311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لزوم اجرای عدالت در برگزاری رقابت علمی کنکور در تمام مناطق مختلف استان کرمان

دبیر ستاد آزمون‌های سراسری استان کرمان تاکید کرد: مسئولان تلاش کنند با توجه گرمای هوا ضمن به كارگیری امکانات در جهت سلامت و حفاظت کنکور، محیط مناسبی را برای داوطلبین مهیا كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو قاسم محمدی نژاد دبیر ستاد آزمون‌های سراسری استان کرمان در نشست هم اندیشی اعضاء اجرایی و حفاظت فیزیکی مرحله دوم کنکور سراسری جنوب استان کرمان گفت: برای اولین توسط این ستاد به اکثر مناطق استان کرمان سرکشی شد و ظرفیت ها، چالش‌ها و نیاز‌ها  شناسایی گردید.   

وی افزود: در این راستا متوجه شدیم چه کاستی‌ها و ضعف‌هایی از جمله امکانات و چالش‌های  اقلیمی خصوصا در جنوب و شرق استان  داریم و مستقیما بر  کنکور و رقابت داوطلبین  تاثیر مستقیم می‌گذارد.

او افزود: به توجه به گرمسیری بودن مناطق جنوبی استان کرمان فراهم آوری هوای معتدل، سکوت و نور سالن محل برگزاری آزمون از  مهمترین عوامل موثر بر تمرکز داوطلبین  است.

رییس پژوهشگاه افضلی پور تاکید کرد: مسئولان تلاش کنند ضمن بکارگیری امکانات در جهت سلامت و حفاظت کنکور، محیط مناسبی را برای داوطلبین مهیا کنید. 

معاون آموزشی دانشگاه باهنر بیان داشت: جنوب کرمان از ظرفیت‌های بسیار بالایی نسبت به شمال استان برخوردار است، اما آمار بسیار کم داوطلبین رشته‌های ریاضی  و توزیع نامناسب داوطلبان در جنوب کرمان که  متخصصین آینده و بومی منطقه می‌باشند نگران کننده است و می‌طلبد دستگاه‌های تاثیر گذار همانند آموزش و پرورش چاره اندیشی نمایند.

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان در ادامه دولت شهید رئیسی را در کشور نماد جلوه‌های باشکوه خدمت برشمرد.

 

*سلامت کنکور در دولت شهید رئیسی در ضریب اهمیت بسیار بالایی قرار گرفت


 در ادامه رئیس دانشگاه جیرفت نیز در این نشست که سالن شهدای دانشجوی دانشگاه جیرفت برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌های رقابتی و خواسته‌های  به حق و  مهم  اولیا دانش آموزان سلامت کنکور و جلوگیری از تقلب و تخلفات آن است. 

حسین شکفته افزود: سلامت کنکور در دولت شهید رئیسی از اهمیت دو چندانی برخوردار  شد و استقلال سازمان سنجش از وزارت علوم و انتقال آن مستقیما به حوزه ریاست جمهوری هم از اقدامات مهم و تاثیر گذار و موجب بالا رفتن سلامت کنکور شد که در این دولت محقق شد.

رئیس دانشگاه جیرفت این دانشگاه را از نظر امکانات و تاسیسات بهترین و امن‌ترین مکان برای برگزاری کنکور برشمرد  و در ادامه پیرامون اهمیت انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان داشت: یک خانواده در صورتی قوی و استوار خواهد شد که به ظرفیت‌های درونی خودش اتکا کند؛ کشورداری هم همین گونه است و باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی قوی و محکم شویم.

نظر شما