شناسهٔ خبر: 67332271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

سفر هوایی لذت‌بخش

چگونه سفری آسوده با هواپیما داشته باشیم؟

سفر با هواپیما شاید برای خیلی از افراد تجربه‌ای پراسترس باشد. صف‌های طولانی برای بازرسی، گیت‌های شلوغ فرودگاه و حمل چمدان‌های سنگین، شاید برای شما هم ناخوشایند باشد. با این حال، مهم است که بدانید که شما تنها کسی نیستید که این چالش‌ها را پشت سر می‌گذارید. سایر مسافران نیز با شرایط مشابهی روبرو هستند؛ بنابراین رعایت آداب و رفتار مناسب برای پرهیز از تنش و ناراحتی بسیار مهم است و تجربه سفر هوایی را برای همه دلپذیرتر می‌کند. با ما همراه باشید تا درباره اینکه چگونه سفری آسوده با هواپیما داشته باشیم نکات مهمی را بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

۱. درخواست تغییر صندلی را عجولانه رد نکنید

شاید شما به دلایل خاصی یک صندلی ویژه‌ای رزرو کرده باشید، با این حال، ممکن است شرایطی ایجاد شود که با تغییر صندلی سفر شما دلپذیرتر شود. به‌عنوان مثال، اگر صندلی‌های خانواده‌ای با بچه‌های پرسر‌وصدا از هم جدا افتاده باشد و آنها درخواست کنند که کنار هم بنشینند، شاید درخواست آنها ارزش بررسی و توجه را داشته باشد. قبل از دادن یک پاسخ منفی عجولانه، لحظه‌ای را به ارزیابی موقعیت اختصاص دهید و پاسخ منطقی بدهید. اگر تصمیم به تغییر صندلی خود دارید، می‌توانید مبلغ اضافی را که برای رزرو پرداخت کرده‌اید را ذکر کنید و بابت تفاوت قیمت درخواست غرامت کنید.

۲. از هدفون استفاده کنید

اگر قصد انجام بازی، گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم با تلفن همراه خود دارید، همیشه از هدفون استفاده کنید. با وجود اینکه خطوط هوایی معمولاً برای هر مسافر هدفون جداگانه ارائه می‌کنند، ممکن است کیفیت آنها خوب نباشد و برخی ممکن است خراب باشند. این ایده خوبی است که هدفون خودتان را همراه داشته باشید. به فرزندان خود یادآوری کنید که از هدفون نیز استفاده کنند. سرگرم کردن کودکان در طول پرواز شاید کار دشواری باشد؛ شما می‌توانید آنها را با بازی‌های رایانه‌ای سرگرم کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که صدا مزاحم دیگران نیست.

اگر در طول پرواز با مشکلاتی مانند گرفتگی گوش یا گوش‌درد مواجه شدید، می‌توانید راهکارهای جلوگیری از گرفتگی گوش در پرواز را مطالعه کنید.

۳. به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید

برخی از مسافران دوست دارند با هم‌سفران خود در طول سفر صحبت کنند، این امر می‌تواند راهی عالی برای گذراندن زمان و کاهش استرس پرواز باشد. با این حال، مهم است که بدانیم که همه نمی‌خواهند در حین سفر با هم گفتگو کنند. اگر تلاش شما برای باز کردن سر صحبت با دیگران ناموفق بود یا طرف مقابل علاقه‌ای به ادامه دادن صحبت نشان نداد، برای جلوگیری از تحمیل خود به او، گفتگو را با ظرافت پایان دهید.
به همین ترتیب، اگر با کودکان سفر می‌کنید، از برهم زدن آرامش سایر مسافران توسط کودکان جلوگیری کنید. اگر کسی به کودک شما لبخند می‌زند لزوماً به این معنی نیست که می‌خواهد با فرزندان شما تعامل داشته باشد. این کار اغلب فقط یک حرکت مؤدبانه است.

۴. تنها بر صندلی خودتان بنشینید

ممکن است هر کسی هنگام انتخاب صندلی هواپیما، ترجیحات خودش را داشته باشد، با این حال مهم است که هنگام یافتن صندلی مناسب، صندلی شخص دیگری را اشغال نکنید. حتی اگر یکی از اولین کسانی باشید که سوار هواپیما می‌شوید، شما این حق را ندارید که صندلی شخص دیگری را اشغال کنید. اگر می‌خواهید بر روی صندلی خاصی بنشینید، منتظر باشید تا مسافری که صندلی متعلق به او است، وارد کابین شود و مؤدبانه موضوع را با آنها در میان بگذارید. اگر بعد از بلند شدن هواپیما، صندلی مورد نظر شما خالی ماند، می‌توانید برای تعویض صندلی با مهماندار هواپیما هماهنگ کنید.

۵. مراقب مسدود کردن راهرو باشید

اگر ناچار شدید به جستجوی اقلام موجود در کیف یا چمدان خود در محفظه بالای سرتان بپردازید، از مسدود کردن راهرو کابین خودداری کنید. قبل از ورود به کابین هواپیما، وسایل خود را مرتب کنید و وسایل ضروری را در کیف دستی خود نگه دارید تا به راحتی در زیر صندلی خود در دسترس باشند. اگر در پیدا کردن صندلی خود مشکل دارید، از یک مهماندار کمک بگیرید تا مطمئن شوید که برای تردد دیگران مزاحمت ایجاد نمی‌کنید.

۶. از آوردن غذاهایی با بوی تند در کابین هواپیما خودداری کنید

هنگام سفر با هواپیما، این ایده خوبی است که تنقلات سالم و مغذی خود را به همراه داشته باشید، زیرا غذای هواپیما ممکن است با سیستم گوارشی همه مناسب نباشد، اما مهم است که فضای بسته کابین هواپیما با صدها مسافر را در نظر بگیرید. به این ترتیب، بهتر است از آوردن غذاهایی با بوی تند مانند غذاهای دریایی یا غذاهای حاوی سیر و پیاز خودداری کنید.

۷. آسایش مسافران پشت سر و جلوی خود را در نظر بگیرید

هنگام تنظیم صندلی، به مسافر پشت سر خود اطلاع دهید و این کار را به آرامی انجام دهید. ممکن است سرشان نزدیک صندلی شما باشد یا کودکی را در آغوش گرفته باشند. به خاطر داشته باشید که صندلی خود را در زمان صرف غذا به حالت اولیه برگردانید تا به مسافر پشت سرتان فضای کافی داده شود. از وارد کردن فشار به پشتی صندلی سرنشین جلوی خود خودداری کنید. اگر کودک شما تمایل به لگد زدن یا ضربه زدن به صندلی جلویی دارد، با مهربانی به او یادآوری کنید که مزاحم دیگران است. با وجود اینکه ممکن است کنترل چند کودک در هواپیما آسان نباشد، اما در هر صورت راحت‌تر از برخورد با یک مسافر عصبانی و ناراحت است.

۸. گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید

برای بسیاری از افراد، استراحت و چرت زدن در طول پرواز برای غلبه بر اضطراب و ناراحتی ضروری است. با این حال، صدای زنگ تلفن همراه می‌تواند این خواب را مختل کند. برای اطمینان از آسایش و آرامش همسفران، حتما گوشی خود را به حالت هواپیما تغییر دهید و فضایی آرام و بدون مزاحمت ایجاد کنید.

قرار دادن گوشی در حالت هواپیما

۹. اجازه دهید سرنشین صندلی وسط از دسته صندلی استفاده کند

یک قانون نانوشته در مورد استفاده از دسته‌های صندلی وجود دارد: سرنشین صندلی وسط اولویت بیشتری برای استفاده از دسته صندلی دارد. این به این دلیل است که کسانی که در کنار پنجره نشسته،اند می‌توانند از تماشای منظره لذت ببرند و کسانی که در صندلی‌های راهرو هستند فضای بیشتری برای تردد و دسترسی سریع به دستشویی دارند. عادلانه است که سرنشینان صندلی وسط این حق را داشته باشند که به دسته صندلی خود تکیه دهند.

۱۰. به مهمانداران هواپیما احترام بگذارید

سفر هوایی اغلب می‌تواند تجربه‌ای استرس زا باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که خدمه پرواز سخت تلاش می‌کنند تا همه افراد رفاه و سفری آرام داشته باشند. به جای اینکه اجازه دهید اضطراب بر خلق‌وخوی شما غلبه کند و رفتار غیر محترمانه‌ای نسبت به آنها نشان دهید، نگرش محترمانه و درک‌کننده داشته باشید. قدردان زحمات مهمانداران در به حداقل رساندن عوامل ناخوشایند و ایجاد سفری راحت و بی‌دغدغه باشید.

خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر هوایی دارید و می‌خواهید با هواپیما به مقصد خود برسید، احتمالا در جستجوی یافتن بهترین بلیط پرواز باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما سفرمارکت را تهیه کنید تا مناسب‌ترین پرواز را رزرو کنید. تنها با وارد شدن به سایت سفرمارکت و وارد کردن اطلاعاتی مانند مبدا، مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود، مناسب‌ترین بلیط را می‌توانید در زمان کوتاهی رزرو کنید. فراموش نکنید که می توانید از خدمات دیگر سفرمارکت مانند رزرو بلیط قطار، رزرو تور یا رزرو هتل‌ و اقامتگاه نیز استفاده کنید.

خرید بلیط هواپیما

کلام آخر

سفر با هواپیما، ممکن است برای بسیاری از افراد تجربه پراسترس و پرتنشی باشد، به همین دلیل با رعایت یک سری نکات مهم، می‌توانید سفر هوایی را برای خود و دیگران لذت‌بخش‌تر کنید. در این مقاله درباره نکات سفری آرام و راحت با هواپیما صحبت کردیم. با پیروی از این نکات در سفرهای هوایی، می‌توانید تجربه سفری لذت‌بخش‌تر و آرام‌تری داشته باشید و کیفیت کلی سفرتان بیشتر شود.

نظر شما